شناسایی بازارهای جدید برای صادرات محصولات تولیدی در کشور،یکی از ضروریات می باشد وبا شناسایی نیازهای بازار می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیرکل دفتر بازرگانی اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان زنجان، با بیان این مطلب،گفت: تولیدکنندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که خروج کشور از صادرات تک‌محصولی باعث رونق اقتصاد خواهد شد و برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت صادرات سایر تولیدات برود که قطعاً در این شرایط تراز صادرات افزایش یافته و رونق کشور را به همراه خواهد داشت.

اسدیان با بیان اینکه در امر صادرات کشور از سال 84 تاکنون از برنامه‌ریزی‌هایی که وجود داشته، پیشی گرفته است،افزود: پارسال در شش ماهه اول سال، 16 میلیارد دلار صادرات انواع محصولات را داشتیم که این رقم در نوع خود مناسب است، هر چند ظرفیت‌ها بسیار بالاتر از این بوده و نیاز به برنامه‌ریزی دقیق‌تری دارد.

وی به رشد 29 درصدی صادرات کشور در صدور کالا اشاره و تصریح کرد:با توجه به آمار، مشاهده می‌شود که تکیه بر صدور نفت‌خام در اقتصاد کشور کمتر شده و در حال حاضر می‌بینیم که مشتقات نفتی و سایر محصولات، بخش نسبتاً خوبی از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با تأکید بر ایجاد موازنه در تراز واردات و صادرات کالا،خاطرنشان کرد: کشور در مسیر مناسبی در صادرات قرار دارد و با توجه به شناسایی بازارهای جدید انتظار داریم که میزان صدور کالا و نفت به سایر کشورها از جمله به مناطق هم‌جوار و آفریقا افزایش یابد./س

برچسب ها: ضرورت ، شناسایی ، بازار ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.