استاندار خوزستان گفت: فاز اول مسكن مهر در استان خوزستان تا پایان آذر ماه امسال در چند شهرستان به بهره برداری می رسد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛' سید جعفر حجازی در شورای مسكن مهر استان خوزستان افزود: این واحدها در شهرستان‌های آبادان، امیدیه، اهواز، ایذه، ماهشهر، بندر امام خرمشهر، دزفول، رامهرمز، رامشیر، شادگان، شوش، شوشتر، مسجدسلیمان، هندیجان، شیرین‌شهر و رامین افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تعداد واحدهایی كه در این شهرستان ها به بهره برداری می رسند به ترتیب نام برده شده شامل سه هزار و 142، دو هزار و 102 ، یك هزار و 916، 790، چهار هزار و 80، یك هزار و 148، 1729یك هزار و 729، 306دو هزار و 306، 886، 200، 50، 897، دو هزار و 394، 647، 400، 500 و یك هزار واحد است.

استاندار خوزستان گفت: طبق آمار آورده متقاضیان در سال‌گذشته یك هزار و 679 میلیارد ریال بود كه هم‌اكنون به دو هزار و 799 میلیارد ریال افزایش یافته و هرچه این روند سیر صعودی داشته باشد، زمان تحویل واحدها زودتر خواهد بود.

حجازی مهم ترین مشكل دربحث مسكن مهر را عدم همكاری بانك ها و تعاونی ها عنوان كرد.

وی با بیان این‌كه بانك‌های استان تاكنون بالای یك هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار داده‌اند، افزود: انتظار می‌رود كه بانك‌های حمایت‌كننده مابقی‌ تسهیلات 250 میلیون ریالی مسكن‌مهر را به متقاضیان پرداخت كنند تا دیگر مشكلی در كار نباشد.

استاندار خوزستان در خصوص مجوز پایان‌كار و دریافت سند به متقاضیان مسكن‌مهر گفت: فرمانداران و مسوولان بانك‌ها ‌باید در خصوص مجوز پایان‌كار و فروش تدریجی واحدها دقت كنند تا متقاضیان حداقل در شش ماه آینده سند واحد خود را دریافت كنند.

وی روند ساخت واحدهای مسكن‌مهر در شهرستان‌های امیدیه و ماهشهر را بسیار خوب دانست و افزود: حجم قابل توجهی از مسكن‌مهر در این دو شهرستان ساخته شده است كه انتظار می‌رود سایر شهرستان‌ها از آنها الگو بگیرند زیرا تنها چهار ماه دیگر فرصت باقی است.

حجازی خطاب به فرمانداران خاطرنشان‌كرد كه هرچه سریع‌تر ‌باید لیست مازاد واحدهای مسكن‌مهر هر شهرستان ارایه شود تا بتوانیم از وزارت‌خانه مجوز اهدای این تعداد واحد به دیگر متقاضیان مسكن‌مهر را دریافت كنیم؛ به عنوان مثال می‌توان شرایط دریافت مسكن‌مهر را برای مجردین بالای 20 سال فراهم ‌كرد.

استاندار خوزستان گفت: از حدود 35 هزار واحدی كه در مرحله نازك‌كاری قرار دارند تنها 10 هزار واحد در مرحله دریافت پایانه كار هستند و از این تعداد نیز تنها برای شش هزار واحد مجوز پایانه‌كار صادر شده است؛ لذا انتظار می‌رود كه قدری این موضوع جدی گرفته شود./س


برچسب ها: بهره برداری ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.