برلوسکني در واکنش به حکم دادگاه درباره تخلفات مالياتي خود، شديدا از دولت مونتي انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رويترز، سيلويو برلوسکني نخست وزير سابق ايتاليا با انتقادي شديد از دولت ماريو مونتي نخست وزير فعلي اين کشور، به حکم دادگاه عليه تخلفات مالياتي خود، واکنش نشان داد. وي هشدار داد حزب او ممکن است به علت آنچه او آن را اصلاحات مالي غيرموثر مونتي مي داند، حمايت خود را از دولت قطع کند.

برلوسکني هفتاد و شش ساله همچنين از «ديکتاتوري قضات» که مسئول محکوم شدن او هستند، انتقاد و به رغم اينکه تاکيد کرد در رقابت هاي نخست وزيري بهار شرکت نخواهد کرد، از جنبش جديد و نامحدودي براي اصلاح نظام قضايي ايتاليا خبر داد.

برلوسکني روز بعد از اعلام حکم دادگاه ميلان که او را به چهار سال زندان وممنوعيت از سمت هاي دولتي به مدت پنج سال محکوم کرد، يک سخنراني پنجاه دقيقه اي را در يکي از ويلاهاي خود در اين شهر انجام داد و چهل دقيقه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

حکم دادگاه برلوسکني به يک سال زندان تقليل يافته است در عين حال اين حکم تا مشخص نشدن نتيجه راي دادگاه استيناف قطعي نخواهد بود. او آزاد است و بعيد است با توجه به سنش و نيز مدتي که فرجام خواهي چنين حکمي طول خواهد کشيد، زنداني شود. اما اين تصميمات او را به واکنش عليه دولت واداشت.

برلوسکني اعلام کرد حزب آزادي مردم او در روزهاي آتي نشست خواهد داشت تا درباره سلب حمايت خود از دولت مونتي و زمينه سازي براي برگزاري انتخابات زودهنگام تصميم گيري کند.

وي گفت اين کار به منظور پايان دادن به اصلاحات واپس گرايانه اي صورت مي گيرد که اقدامات مونتي به همراه داشته است.

مونتي پيشتر اعلام کرده بود در انتخابات بهار شرکت نمي کند اما اخيرا اشاره کرده است در صورتي که شرايط مناسب باشد، در دور دوم نامزد نخست وزيري خواهد شد. برلوسکني تا کنون از وي حمايت کرده بود اما با صدور حکم زندان، ظاهرا مواضع اين غول ميلياردر ايتاليايي نيز تغيير کرده است.

برچسب ها: مونتی ، برلوسکنی ، انحلال ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار