رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروز علاوه بر وسایل و ابزارهای سنتی تبلیغ باید از ابزارهای نوین هنری از جمله سینما و تلویزیون برای تبلیغ دین بهره گرفت.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرگاران ، حجت‌الاسلام علی کمساری در مراسم انتخابات هیئت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب سراسر کشور که به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی در نگارستان اشراق برگزار شد تصریح کرد: باید از هنر به عنوان ابزاری برای ترویج دین بهره‌ گرفت.

وی افزود: برای فرهنگ در بین اصطلاح‌نامه‌های مختلف بیش از 300 عنوان تعریف آورده شده اما به طور کلی می‌توان فرهنگ را به عنوان مجموعه‌ای از آداب، عقاید و رفتارها بیان کرد و بر مبنای این تعریف به طور طبیعی هر فرهنگی شامل ایدئولوژی است و منشأ ریشه فرهنگ اسلامی و دینی ما هم از این تعریف است.

رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: نهادینه شدن هر فرهنگی نیازمند ابزارهای مختلف است و هنر یکی از ابزارهای مهم در این عرصه است که از آن به عنوان رسانه‌ای فرهنگ‌ساز باید استفاده ‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در دنیای غرب در زمینه هنر شاهدیم استفاده ابزاری از هنر برای رسیدن به اهداف استکباری بوده و هنر مبتنی بر فلسفه جهان بینی غربی است.

کمساری با اشاره به تفاوت دیدگاه اسلام با دیدگاه غرب در خصوص هنر گفت: آنچه امروز ما به عنوان هنر به آن می‌پردازیم وسیله‌ای برای تبلیغ دین، احکام و تربیت الهی است تا بتوانیم از این طریق فرهنگ عمومی کشور را تقویت کرده و شکل دهیم و این بزرگترین تفاوت هنر دینی و غیر دینی است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از کارهای هنری در حوزه، تقویت تبلیغ و هویت‌سازی دینی در جامعه است اظهار کرد: امروز علاوه بر وسایل و ابزارهای سنتی تبلیغ باید از ابزارهای نوین هنری از جمله سینما و تلویزیون برای تبلیغ دین بهره گرفت زیرا بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری هر اندیشه‌ای که در قالب هنر نگنجد ماندگار نیست./ج1

برچسب ها: قم ، نهادینه ، احکام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.