به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛سعید پویانراد در اين خصوص اظهاركرد: از مزيتهاي راهاندازي اين سامانه ميتوان به تکریم اربابرجوع، تسهيل در تبادلات الكترونيكي اطلاعات بين سيستمهاي نرمافزاري بنادر و گمرك، جلوگيري از جعل اسناد و قاچاق كالا، به حداقل رساندن تبادل اسناد كاغذي و نگهداري سوابق اطلاعات اشاره كرد.
وي افزود: سامانه هوشمند ورود و خروج كالا در محلهاي باسكول، درب خروج و ترمينالهاي کالای متفرقه و كانتينر بندر خرمشهر نصب و راهاندازي شده است.
پويانراد تصريحكرد: بستر ارتباطي لازم جهت تبادل اطلاعات در اين سامانه، از طريق شبكه محلي بندر و گمرك فراهم است تا تبادل اطلاعات به صورت 24 ساعته انجام شود./س