مشاور ارشد ضد تروریسم کاخ سفید، اتحادیه اروپا را برای اطلاق «گروه تروریستی» به جنبش مقاومت حزب الله لبنان تحت فشار قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه پرس تي وي ،‌«جان او برنان» مشاور ارشد باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، همچنین روز جمعه  از ناکامی اتحادیه اروپا در پیوستن به امریکا در تلقی حزب‌الله به عنوان یک سازمان تروریستی، انتقاد کرد.

برنان همچنین گفت، ایران و سوریه باید به علت حمایت از حزب الله مجازات شوند.

اتحادیه اروپا، ۲۴ جولای، به رغم فشارهای امریکا، به صراحت درخواست اسرائیل را برای قرار دادن حزب الله در فهرست سیاه گروه‌های تروریستی خود، رد کرد.

اتحادیه اروپا حزب الله را یک حزب سیاسی فعال در لبنان می‌داند. این اتحادیه می‌گوید اسناد کافی برای فهرست‌بندی این گروه لبنانی به عنوان یک «گروه تروریستی»، همانند آن‌چه امریکا انجام داده است، وجود ندارد.

کشورهای اروپایی به رهبری فرانسه استدلال می‌کنند که با این اقدام، روابط آنان با لبنان، جایی که در آن حزب‌الله به خدمات گسترده اجتماعی پرداخته است و جناح سیاسی آن، قدرت دولت را در اختیار دارد، آسیب خواهد دید.

در حال حاضر، در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، فقط انگلیس و هلند با افزودن حزب‌الله به فهرست گروه‌های تروریستی این اتحادیه، موافق هستند؛ اقدامی که به مسدود شدن دارایی‌های مالی این گروه در اروپا منجر خواهد شد.

فشار جدید امریکا برای اضافه شدن حزب الله لبنان به فهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا در حالی صورت می گیرد که چند هفته قبل سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان تایید کرد، جنبش مقاومت بر فراز سرزمین های اشغال شده فلسطین پهپاد فرستاده است.

این هواپیمای بدون سرنشین با طی صدها کیلومتر بر فراز دریا، از جنوب فلسطین به سرزمین‌های اشغال شده وارد شد و بدون این که با رادارهای نیروی هوایی اسرائیل شناسایی شود، بر فراز چندین سایت‌راهبردی اسرائیل پرواز کرد.

تحلیل‌گران امنیتی می‌گویند،این رویداد نشان‌می‌دهد، ارتش اسرائیل با وجود اقدامات این رژیم در اجرای مانورهای نظامی متعدد، در رویارویی با هرگونه حمله غافلگیرانه ناتوان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار