عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اضلاع جريان اصولگرايي در انتخابات رياست جمهوري نهايتا دو كانديدا داشته باشند و كانديدايي كه زمينه راي بالاتري دارد در عرصه حضور پيدا كند و ساير افراد با تشكيل تيم‌هايي همكار كانديداي اصلي بشوند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مرتضي نبوي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه ماهانه جامعه اسلامي مهندسين گفت:‌ شرايط كنوني كشور از لحاظ مقطع تاريخي انقلاب، شرايط داخلي، در پيش بودن انتخابات و فشارهايي كه دشمنان اسلام به ما وارد مي‌كنند،‌ حساس است.

وي ضمن مقايسه شرايط كنوني كشور با شرايط صدر اسلام و مسلمانان در مدينه ادامه داد:‌ زماني افرادي مي گفتند كه ما در شرايط شعب ابيطالب هستيم و آنان قصد داشتند تا شرايط كشور را سخت نشان دهند.

نبوي تصريح كرد: شرايط شعب ‌ابيطالب پيامي غير از مقاومت نداشت و مسلمانان نيز با عنايت پروردگار بر اين شرايط غلبه كردند و به پيروزي دست يافتند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين مطلب كه مقام معظم رهبري در پاسخ به افرادي كه مي‌گفتند كشور در شرايط شعب ابيطالب است، فرمودند؛ ما در شرايط بدر و خيبر هستيم ادامه داد: مقام معظم رهبري در سفر اخير خود به خراسان شمالي در جمع روحانيون اشاره كردند كه همه مي‌گويند فشارها به كشور زياد است اما اين مسئله در حقيقت مي‌تواند مقدمه پيروزي بزرگي هم باشد.

وي افزود: دشمنان سعي دارند كه محاصره اقتصادي را تنگ‌تر كنند اما با الهام از شرايط بدر و خيبر و مقاومت و صبوري مي‌توانيم اين مقطع را پشت سر بگذاريم چرا كه ملت ‌ايران در طول سه دهه انقلاب اسلامي همواره امدادهاي الهي را تجربه‌ كرده‌اند.

نبوي در ادامه با بيان اين مطلب كه شرايط بدر و خيبر شرايط آساني نيست، گفت:‌ شرايط بدر و خيبر همچون لحظات حساس انقلاب است كه همه دشمنان عليه كشورمان متحد شده‌اند تا ما را تحريم كنند.

*كشور ظرفيت اقتصادي قوي دارد


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت:‌ وضعيت كنوني جمهوري اسلامي با اوايل انقلاب و سالهاي پيش قابل مقايسه نيست چرا كه ما امروز ظرفيت و بنيه‌ اقتصادي قوي داريم.

وي در ادامه به دستاوردهاي جوانان كشور در زمينه‌هاي علمي اشاره و تصريح كرد: دانشمندان جوان ايراني بسياري از پروژه هاي فني و كشاورزي را در كشور اجرايي مي‌كنند و دستاوردهاي علمي قابل توجهي در طول اين سالها داشته‌اند.

نبوي افزود: البته ما دوستان زيادي نيز داريم اما ستون پنجم‌هاي دشمن نيز در داخل كشور در صدد  انحراف انقلاب و تضعيف روحيه مردم هستند.

*علي رغم فشارهاي دشمنان راه‌هاي دور زدن تحريم‌ها را آموخته‌ايم


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين مطلب كه راه‌هاي دور زدن تحريم‌ها را به خوبي ياد گرفته‌ايم، ادامه داد: فشارهاي دشمنان به اين معنا نيست كه براي ما راه‌هاي دور زدن تحريم‌ها وجود نداشته باشد.

وي ادامه داد: فشارهايي كه در حال حاضر دشمنان به كشورمان وارد مي‌كنند مختص به چند ماهه اخير نيست بلكه تصميم‌هاي آنان از سالهاي قبل روشن بوده است.

نبوي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه دشمنان امروز مي‌خواهند نشان دهند كه تحريم‌ها به خاطر مسئله هسته‌اي است، اظهار داشت:‌ همگي مي‌دانيم كه تحريم‌ها از ابتداي انقلاب وجود داشته و استراتژي ثابت جهان سرمايه‌داري و غرب اين است كه رقبا و دشمنان خود را در تحريم اقتصادي قرار مي‌دهند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اينكه تحريم‌هاي به كار گرفته شده عليه عراق نيز تاكنون برداشته نشده است، گفت:‌ انقلاب اسلامي پديده‌اي است كه دشمنان در مقابل آن نتوانسته‌اند موفق باشند چرا كه جمهوري اسلامي از حقانيتي برخوردار است كه دشمنان آنرا ندارند.

*مسئله هسته‌اي بهانه دشمنان است


وي در ادامه با بيان اينكه مسئله هسته‌اي بهانه‌اي بيش براي دشمنان كشورمان نيست، تصريح كرد: مطمئنا اگر مسئله هسته‌اي نيز وجود نداشته باشد آنان بهانه‌هاي ديگري را مطرح مي‌كنند.

نبوي گفت:‌ جبهه استكبار با صراحت اعلام كرده كه توان تحمل جمهوري اسلامي را كه به آرمان‌هاي اسلام پايبند باشد را ندارد.

*بحث كوتاه‌آمدن از موضوع هسته‌اي انحرافي است


عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام موضع‌گيري‌هاي برخي افراد درباره كوتاه آمدن كشور از حقوق هسته‌اي ملت ايران را بحثي انحرافي دانست و ادامه داد: اين چنين موضع‌گيري‌هايي از روي خيانت و يا از روي جهل است.

وي افزود: استراتژي دشمنان از پاي درآوردن جمهوري اسلامي است.

نبوي با بيان اين مطلب كه در زمان اصلاحات تاسيسات هسته‌اي كشور پلمب شد اما دستاوردي براي كشور نداشت، ادامه داد: در زمان اصلاحات وزراي خارجي برخي كشورهاي اروپايي گفتند كه شما فعاليت‌هاي هسته‌اي‌تان را متوقف كنيد و ما نيز 2 سال به حالت تعليق درآورديم و آنها نيز در نهايت به اين نتيجه رسيدند كه كشورمان نبايد بهره‌اي از انرژي هسته‌اي ببرد لذا رهبر معظم انقلاب در اواخر دوران رياست جمهوري خاتمي گفتند كه بايد فعاليت‌ها از سر گرفته شود.

*جبهه استكبار نمي‌خواهد كشورهاي اسلامي به پيشرفت علمي دست يابند


اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام تاكيد كرد:‌ جبهه استكبار و استعمار نمي‌خواهد كه كشورهاي اسلامي به پيشرفت‌هاي علمي دست پيدا كنند و براي تامين منافع خود امنيت ساير كشورها را به خطر مي‌اندازند و ثروت‌هاي آنان را غارت مي‌كنند.

نبوي اظهار داشت: جبهه استكبار مي‌خواست ما را از پاي در بياورد اما با ياري خداوند خودشان گرفتار بحران اقتصادي شدند.

وي با بيان اينكه بحران اقتصادي اروپا قابل حل كردن نيست اظهار داشت: بحران اقتصادي در اروپا چند ساله شده و دوران رونق اقتصادي براي آنان تكرار نشده است.

اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام تصريح كرد: مرزبندي كشورهايي همچون روسيه و چين در مقابل آمريكا روشن‌تر شده است و در حال حاضر تركيه، قطر و عربستان در يك طرف جريان منطقه و جمهوري اسلامي،‌ لبنان و سوريه نيز در طرف ديگر قرار دارند.

نبوي با اشاره به شكست آمريكا در عراق و افغانستان اظهار داشت: آمريكا نتوانست حزب‌الله، حماس و نظام سوريه را از بين ببرد و تجربه ناموفقي در جنگ‌هايي كه در منطقه ايجاد كرد، دارد.

اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام ادامه داد: اوباما و رامني بحث جنگ نظامي با ايران را منتفي مي‌دانند اما هر دوي آنان به نوعي مي‌خواهند خود را در حمايت از رژيم صهيونيستي پيش روتر نشان دهند و در قبال ايران نيز موضع مشتركي دارند.

*اگر مسئولان تدبير مي‌كردند وضعيت بهتر از امروز بود


وي با بيان اينكه اگر مسئولين تدبير مي‌كردند وضعيت بهتر از امروز بود تاكيد كرد: اگر مسئولين ما با توجه به اينكه از چند سال پيش استراتژي دشمنان مشخص بود تدبيري كرده بودند مسلما وضعيت بسيار بهتر از امروز بود و با آمادگي بيشتري همچون تغيير نرخ ارز مقابله مي‌كرديم.

نبوي تاكيد كرد: مقام معظم رهبري از سالهاي پيش هشدارهاي لازم را داده بودند اما مسئولين دير عمل كردند.

*شرايط كشور اميدواركننده است


اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام در ادامه با اشاره به نزديك بودن انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ بايد در برهه كنوني،‌ شرايط اميدواركننده كشور را براي مردم تشريح كنيم.

وي شرايط كنوني كشور را اميدواركننده خواند و ادامه داد: اگر امروز از مبارزه با دشمن به ما آسيب مي‌رسد مطمئنا دشمنان نيز از اين مبارزه آسيب ديد‌ه‌اند؛ توانايي اقتصاد كشور بسيار بالاست و نمي‌توانند ما را كاملا تحريم كنند.

نبوي اظهار داشت: امروز دنيا نمي‌تواند از منابع انرژي ايران صرفنظر كند و فقط كشورهاي اروپايي مصرف‌كننده انرژي نيستند بلكه كشورهاي هندو چين نيز وارد عرصه شده‌اند.

وي در ادامه به تبيين اهداف دشمنان از اعمال تحريم‌ها به كشور پرداخت و گفت: دشمنان با اعمال فشار و تحريم و تهديد قصد دارند تا ميان مسئولين اختلاف ايجاد كنند و مردم را مايوس كنند.

نبوي ضمن انتقاد از نامه پراكني علني ميان سران قوا تاكيد كرد: مسئولان بايد متوجه باشند كه شرايط كنوني، شرايط نامه‌پراكني و نزاع نيست بلكه بايد وحدت و امنيت ملي را حفظ كنند.

اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام در ادامه با بيان اين مطلب كه مقام معظم رهبري راهكار لازم را به مسئولين در زمينه برداشت‌هاي متفاوت از قانون ارائه كرده‌اند اظهار داشت: مقام معظم رهبري هيئت حل اختلاف ميان قوا را براي حل اختلافات در نظر گرفتند و هشدارهاي لازم را در اين زمينه دادند تا مشكلات حل شود.

*مسئولان تاخير خود را جبران كنند


وي ادامه داد: مسئولان بايد تاخير خود را جبران كنند و شرايط را به سمت آرامش پيش ببرند چرا كه در انتخابات ما به مشاركت بالاي مردم نياز داريم؛ مشاركت بالاي مردم به اين مسئله احتياج دارد كه آنان اطمينان داشته باشند كه مسئولين كوتاهي نمي‌كنند و به دنبال اختلاف و نزاع خود نيستند.

نبوي در  ادامه مقاومت، تدبير و پيشرفت را براي كشور ضروري بيان كرد و افزود: پيشرفت‌هاي كشور از دل چالش‌ها بيرون آمده و در اين شرايط ما پيشرفت‌هاي بسيار خوبي داشته‌ايم.

اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام تاكيد كرد: هنوز نيز در داخل كشور عده‌اي هستند كه مي‌گويند ما بايد از اهداف و ارزش‌هايمان در مقابل دشمنان كوتاه بياييم تا به پيشرفت دست يابيم اما پيشرفت‌هاي ما با مقاومت و تدبير تحقق پيدا مي‌كند.

وي تصريح كرد: براساس ارزيابي مجموعه سخنراني‌هاي مقام معظم رهبري در سفر به استان خراسان شمالي سه پيام مقاومت ملي، تقدير به موقع و ادامه دادن راه پيشرفت به دست آمد.

*منظور از طرح شعار «اصلاحات» براندازي است

نبوي با اشاره به اينكه هنوز آثاري از فتنه و اصلا‌ح طلبان ساختارشكن در جامعه وجود دارد اظهار داشت:‌ اصلاح‌طلبان طي 8 سالي كه در قدرت بودند براي براندازي نظام تلاش كردند و بعد از طرح شعار اصلاحات مشخص شد كه منظور آنان از اين شعار براندازي است.

اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام تاكيد كرد:‌ در 18 تير سال 88 اصلاح‌طلبان لشگركشي كردند و تهران را به آشوب كشاندند و شوراي عالي امنيت ملي نيز در آن زمان كاري نكرد و آنان را آزاد گذاشت.

نبوي ادامه داد: فتنه‌گران در آن زمان تحليل كردند كه پايگاه اجتماعي ندارند و طي مدت زمان 10 ساله يعني از تير 78 تا سال 88 آموزش ديدند و نيرو جمع كردند تا در سال 88 كار را يكسره كنند اما در 9 دي با آگاهي مردم، صبوري و متانت مقام معظم رهبري و نظام اين فتنه از بين رفت.

اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام گفت:‌ اصلاح‌طلبان ساختارشكن نشان دادند كه ابتكار عمل آنان در دست رهبران تندرو و ساختارشكن قرار دارد كه اگر فرصت پيدا كنند ساختارشكني مي‌كنند.

وي تصريح كرد:‌ اصلاح‌طلبان اعلام كردند كه به انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ورود پيدا نمي‌كنندو آنان با اين تحليل گمان مي‌كردند مشاركت مردم پايين مي‌آيد اما ديديم كه مشاركت مردم نسبت به دوره‌هاي گذشته افزايش پيدا كرد؛ هنگامي كه اصلاح‌طلبان استراتژي‌شان با شكست مواجه شده و مشاركت مردم نسبت به سالهاي گذشته افزايش پيدا كرده آمدند و راي دادند.

نبوي تاكيد كرد:‌ سران شاخص جريان ساختار شكن اصلاحات به اندازه كافي ثابت كرده‌اند كه ساختار شكن هستند و اگر مي‌خواهند برگردند بايد گذشته خود را اصلاح كنند و طلبكارانه رفتار نكنند؛ بعد از اين همه تجربه و ساختار شكني اصلاح‌طلبان فرش قرمزي براي آنان پهن نمي‌كنيم.

عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام در ادامه با بيان اين مطلب كه در  انتخابات مجلس شوراي اسلامي اصولگرايان به دو دسته تقسيم شدند افزود: در جريان نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي رقابت معقولي شكل گرفت كه در مجلس به تشكيل دو فراكسيون اصولگرايي منجر شد.

وي با بيان اين مطلب كه برخي تحليل‌ها حاكي از حضور 40 كانديدا در انتخابات است گفت: از نظر تجربي و افكار عمومي اين تعداد قابل قبول نيست و اصولگرايان بايد با يكديگر جمع شوند كه در نهايت به دو كانديدا برسند تا رقابت معقولي شكل بگيرد.

نبوي افزود: اضلاع جريان اصولگرايي در انتخابات رياست جمهوري نهايتا دو كانديدا داشته باشند و كانديدايي كه زمينه راي بالاتري دارد در عرصه حضور پيدا كند و ساير افراد با تشكيل تيم‌هايي همكار كانديداي اصلي بشوند.

وي در پاسخ به سوالي در مورد بازديد رئيس جمهور از زندان اوين اظهار داشت: به نظرم اين مسئله جزء فرعيات است و پرداختن به آن را  مصلحت نمي‌دانم و حدود مسئوليت قوا در قانون اساسي روشن است و رئيس جمهور نمي‌تواند در امور ساير قوا دخالت كند؛ اما اگر اختلاف نظري بوجود مي‌آيد مرجع حل آن روشن است چرا كه مقام معظم رهبري هستند.

نبوي تاكيد كرد: بايد فضاي تبليغات انتخاباتي به گونه‌اي باشد كه كانديداها خود را به سياست‌هاي كلي نظام و سند چشم‌انداز پايبند ببينند؛ قرار نيست كه با انتخاب رئيس‌جمهور ساير قوا را نيز متحول كنيم و افتخار رئيس قوه مجريه بايد در اجراي قانون اساسي باشد اما بي اعتنايي به قانون و دخالت در امور قواي ديگر مسئله مطلوبي نيست.


* قاليباف از چهره هاي اصولگرا است

اين عضو مجمع تشخيص مصحلت نظام در پاسخ به اينكه قاليباف شخصيتي اصولگرا است يا خير؟ افزود:‌ قاليباف جزء چهره‌هاي اصولگرا است و نظام نيز با وي رفتاري اصولگرا دارد.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره ازدواج فرزند باهنر با نوه محتشمي پور كه فردي اصلاح‌طلب است گفت: ازدواج‌ها را سياسي نكنيد، در دانشگاه اين دو جوان يكديگر را مي‌بينند و مي‌پسندند.

وي ادامه داد: دولت بارها اعلام كرده كه مسئول اجرا و اقتصاد كشور است البته اين حرف درست بوده چرا كه قانون اساسي مسئوليت اجرا را به دولت واگذار كرده اما اين به معناي عدم هماهنگي با ساير قوا نيست.

انتهاي پيام/

 

برچسب ها: نبوی ، مصلحت ، نظام ، رهبری ، اوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار