امام جمعه بجنورد و رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در سی و سومین جلسه این شورا که با حضور اعضای این شورا برگزار شد، گفت: سفرمقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی تحول همه جانبه فرهنگی را رقم زد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین به سفر پر برکت مقام معظم رهبری به این استان اشاره کرد و این سفر را موجب تحولات اساسی روحی و معنوی مردم به ویژه در حوزه فرهنگ عمومی استان نام برد.

وی با اذعان بر این مهم که سفر معظم له به استان یک سفر زیربنایی فرهنگی بود، اظهارداشت: این مهم توانست ما را در اجرایی نمودن برنامه ها و فعالیت ها سال ها جلو ببرد.

امام جمعه بجنورد با اشاره به 19 مصداق مقام معظم رهبری که در سفر خود به این استان در خصوص سبک دینی مردم مطرح کردند، تاکید کرد: این 19 محور می بایست به طور جدی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان در راستای تحلیل این محورها قرارگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در راستای برنامه ریزی و کلان نگری و ابلاغ آن به دستگاههای اجرایی استان را از وظایف شورای فرهنگ عمومی استان ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی نیزدر این جلسه با تبریک دهه امامت و ولایت، این دهه را بسیار ارزشمند و فرصت مناسب و مغتنمی در راستای تبیین عبودیت و بندگی و بیان جایگاه امامت و ولایت و فلسفه سیاسی حکومت اسلامی دانست.

حسین ثابت قدم وحید گفت: سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی دارای رویکرد نرم افزاری بود.

وی طرح پیمایش فرهنگی در شهرها و شهرستانها، حمایت از پژوهش های جامع فرهنگی و هنری، گرامیداشت سفرمقام معظم رهبری و هماهنگی و پیگیری جهت شرکت اعضای شورای فرهنگ عمومی کشور در شورای فرهنگ عمومی استان را از مهمترین پیشنهادات و عملی نمودن آن در دبیرخانه دائمی سفر مقام معظم رهبری در این استان بیان کرد.

ثابت قدم وحید تشکیل کارگروه فرمایشات مقام معظم رهبری، چاپ و انتشار مجموعه بیانات معظم له، تشکیل کمیته راهبردی و نام گذاری روز حضورمقام معظم رهبری در شهرستانها به ویژه سهرستان اسفراین و شیروان، برگزاری مسابقه خاطره، دل نوشته واحداث سردر ورودی استان به عنوان باب الرضا و بررسی سبک زندگی اسلامی از خواسته های مقام معظم رهبری را از جمله محورهای مطرح شده در کارگروه ها اعلام کرد.

مجتبی اطمینان سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی در هفت شهرستان و در چهار شهرصفی آباد، سنخواست، شوقان و قاضی دایر است از افتتاح این شورا در شهرهای راز و پیش قلعه خبرداد.

پیگیری مطالبات فرهنگی، نصب بیانات مقام معظم رهبری در سطح شهر، نام گذاری نام استان به عنوان باب الرضا و شهرستان بجنورد به عنوان دارالمعرفه، نامگذاری هفته برکت و بصیرت به مناسبت سالگرد سفرمقام معظم رهبری به استان از مهمترین مصوبات این جلسه بود .

در ادامه اعضای شورای فرهنگ عمومی استان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرایی نمودن طرح ها و برنامه های سفرمقام معظم رهبری به این استان در دبیرخانه دائمی پرداختند.

گفتنی است، در پایان این جلسه احکام اعضای شورای فرهنگ عمومی استان که از سوی سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی صادر شده بود، اهدا شد همچنین حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بجنورد معرفی شد./س

برچسب ها: تحول ، همه جانبه ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.