معاون اداری مالی مرکزهنرهای نمایشی از حمایت20 میلیون تومانی گروه های نمایشی شهرستانها خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ مهدی شفیعی در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر فجراستانی در خراسان شمالی که در محل تالار گلشن بجنورد برگزار شد، این اختتامیه را پایان جشنواره های فجراستانی درسال جاری عنوان کرد و گفت:بر اساس حرکت های تئاتری دراین خطه توسط هنرمندان مبلغ 20 میلیون تومان از طرف مرکز هنرهای نمایشی از این هنرمندان برای تولید آثار نمایشی حمایت خواهد شد.

وی در ادامه این نگاه را بسیار ارزشمند دانست و آن را زمینه رسیدن به تأثیرگذاری رسالت منبرگونه تئاتر در جامعه عنوان کرد و افزود: آن غایتی که درتئاتر به دنبالش هستیم اینگونه و درنتیجه با استمرار اجراهای عمومی ممکن و قابل دسترس خواهد شد.

شفیعی در این رابطه به سیاست ها وبرنامه های مرکز هنرهای نمایشی و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و طرح استقرار گروه های نمایشی را از اهم این موارد اعلام کرد و گفت: این طرح ازدو سال گذشته در مرحله اجرا قرار گرفته که در سال جاری بررسی هایی صورت گرفته و سعی کردیم با رفع نقایص آن و با نگاه تخصصی به گروه های نمایشی الف، ب و جیم شکل بگیرد و بدینوسیله شاهد اجراهای مستمردر کشور باشیم.

وی افزود: براین اساس به لحاظ مالی نیز گروه های فعال در شهرستان ها بیشتر دیده می شوند و با تمرکز زدایی کمک هایی نیزدراین رابطه خواهد شد.

وی با تأکید بر جدی گرفتن این اتفاق و تشکیل گروه های تئاتری اعلام کرد: گروه های رده الف می توانند تا 200 میلیون ریال کمک اعتباری دریافت کنند.

معاون اداری مالی مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح تأسیس تئاتر شهر دراستان های کشور خبر داد و آن را طرح مکمل دیگری برای ایجاد جریان تئاتر و حمایت از این عرصه نام برد.

شفیعی در توضیح بیشتر گفت: از استان ها خواستیم که اگر استاندارهای اولیه دراین رابطه را دارند به مرکز هنرهای نمایشی اعلام کنند تا بسترهای حمایت برای راه اندازی تئاتر شهر و محلی که تمام و کمال به تئاتر بپردازد و اجرای عمومی در آن مستمرو سراسر هفته برقرار شود، در آن نقاط فراهم شود.

وی افزود: خوشبختانه در خراسان شمالی طرح تالار بزرگ تئاتر در حال ساخت است و اینکه پلاتوی تئاتر درحال ساخت مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برای موضوع دیگری تغییر کاربری داده، درست نیست به قوت خود باقی ست و اعتبار مدنظر که پیش از این می بایست اختصاص می یافت نیز با پی گیری ها از سوی معاونت امور هنری وزارت ارشاد برای تکمیل آن تخصیص داده می شود.

وی همچنین به هنرمندان تئاتر در شهرستان ها نیز وعده داد: هنرمندان شهرستانی که برای دیدن نمایش ها به تئاتر شهر تهران می روند، می توانند بلیط رایگان دریافت کنند و به تماشای آثار بنشینند./س

برچسب ها: حمایت ، هنرمندان ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.