سرمربی تیم تکواندو نیروهای مسلح:

بدون حضور ملی پوش قهرمان جهان شدیم / برنامه ریزی مسابقات ایراد داشت

سرمربی تیم تکواندو نیروهای مسلح گفت: برای نخستین بار تیم ایران بدون ملی پوشان قهرمان مسابقات جهانی سیزم شد.

مرتضی سلطانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود: نخستین سالی بود که تیم های نیروهای مسلح ایران بدون حضور ملی پوش در مسابقات جهانی سیزم شرکت می شد و عنوان قهرمانی جهان را از آن خود می کرد، پس از 10سال از پرسنل و کادر خود در مسابقات جهانی سیزم استفاده کردیم و خوشبختانه موفق بودیم.

وی افزود: مسابقات سیزم با هوگوهای الکترونیکی (دی دو) برگزار شد و در پایان رقابت ها نیز سجاد مردانی از ایران عنوان فنی ترین بازیکن را بدست آورد ضمن آنکه عنوان بهترین مربی مسابقات نیز به ایران رسید.

سلطانی گفت: 37 کشور در مسابقات سیزم و در سه بخش پومسه، مبارزه و دفاع شخصی حضور داشتند که با توجه به اطلاع رسانی ضعیف تیمی در بخش پومسه نداشتم در حالیکه می توانستیم در این بخش نیز قهرمان جهان شویم.

نخستین دوره مسابقات جهانی سیزم در بخش پومسه نیز برگزار شد.

وی افزود: کیفیت فنی رقابت های سیزم خوب بود و تیم هایی مثل چین با نفرات المپیکی خود شرکت داشت و تیم های آلمان، برزیل، ایتالیا، فرانسه و کلمبیا نیز با ترکیب اصلی خود شرکت کرده بودند.

سلطانی گفت: چینی ها مدتی است که در بحث قد و قامت در دو بخش مردان و زنان کار کرده اند و هم اکنون از حریفان خود بلند قدتر هستند، آنها در مسابقات جهانی سیزم تا روز پایانی قهرمان بودند و تیم ایران در روز آخر توانست با کسب مدال طلا و با نشان های نقره بیشتر قهرمان شود.

وی در خصوص میزبانی ویتنام تصریح کرد: میزبانی هوشی مینه خوب بود، اما در بحث برنامه ریزی کمیته مسابقات ضعیف عمل کرد. تا روزهای آغازین رقابت ها نمی دانستیم چه اوزانی باید وزن کشی کنند ضمن آنکه برنامه ها پی در پی تغییر می کرد اما از لحاظ اسکان و تغذیه مشکلی نداشتیم.

وی گفت: داوری ها خوب بود اما داور بازبینی مسابقات در چند صحنه ضعیف عمل کرد، محمد امامی مقابل حریف کره اش برنده بود اما عملکرد ضعیف این داور مانع پیروزی وی شد.

وی افزود: در پنج مسابقه رو در رو مقابل کره ای ها به چهار پیروزی رسیدیم و کره ای ها تنها یک برد داشتند. کره با هر تیمی در مسابقات باشد همچون ایران قدرتمند است در این رقابت ها نیز مهدی خدابخشی در وزن هفتم مقابل حریف کره ای اش در راند دوم 14 بر صفر پیروز شد و همین مورد موجب تشویق کل سالن مسابقات شد./آق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار