وزارت بهداشت در پی افزایش تعداد متخصصین اورژانس است

وزارت بهداشت در پی افزایش تعداد متخصصین اورژانس جهت ارتقاء خدمات به مراجعه کنندگان است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل دکتر معصومی رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت امروز 6آبان در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: تا به امروز حدود 300 فارغ التحصیل طب اورژانس در کشور داشتیم که با توجه به این آمار منطقی است که نتوانیم تمام اورژانس ها را پوشش دهیم وزارت بهداشت در همین راستا برای افزایش این تعداد متخصص در کشور امکانات و افزایش ظرفیت در این رشته ایجاد کرده تا بتواند تعداد متخصصین طب اورژانس را افزایش دهد.

وی با بیان این که سه سال است که این پروسه شروع شده و دوره این تخصص سه ساله است گفت: امسال 60 نفر فارغ التحصیل این رشته شدند که سال بعد 180 نفر خواهند بود و این روند هر سال اضافه خواهد شد.

معصومی عنوان کرد: توسعه طب اورژانس به عنوان یک رشته پاسخگو در اولویت ما قرار گرفته است که 90 درصد دانشگاه ها به کمیته ارتقاء اورژانس ها پیش بیمارستانی ورود پیدا کردند و دانشگاه ها بر اساس چک لیست ها حداقل یک بار توسط بازرسین ما بازدید شده اند.

وی با تاکید بر این که استقرار سیستم تریاژ را در بیمارستان های کشور داشتیم تصریح کرد: 72 درصد دانشگاه ها برنامه آموزشی را برای پرسنل بیمارستان های خود آغاز کرده اند، همچنین کارشناسی ارشد پرستاری اورژانس و بحران برای ارتقاء خدمات اورژانس راه اندازی شده و کارانه و دریافت پرسنل اورژانس ضریب بالاتری پیدا کرده است.

 کمبود نیروی انسانی مشکل اساسی اورژانس های کشور


رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مشکلات ما در اورژانس ها کمبود  نیروی انسانی است خاطر نشان کرد: که طبق برنامه پنجم توسعه اورژانس های بزرگ کشور باید دارای متخصص طب اورژانس باشند .

منصوری ادامه داد: استقرار متخصص طب اورژانس می تواند میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان را افزایش دهد طبق گزارشات طی ابلاغ دستور العمل ها و افزایش بازدید ها میزان رضایت مندی مراجعه کنندگان به اورژانس ها به 90 درصد رسیده است، البته این آمار بر اساس گزارش های خود دانشگاه ها بوده است ولی ما برای گرفتن آمار بازرسین خود را به بیمارستان ها فرستادیم که اطلاعات این آمار اردیبهشت ماه سال آینده اعلام می شود.

 تعداد مراجعه کننده به اورژانس های بیمارستان های شهرستان بیشتر است

معصومی با بیان این که تصور غلطی است که تعداد مراجعه به اورژانس های بیمارستان های تهران بیشتر از شهرستان ها است تصریح کرد: به دلیل این که تعداد مطب های خصوصی و درمانگاه ها در تهران زیاد است مردم کمتر به اورژانس ها مراجعه می کنند در واقع بیشتر مراجعه کنندگان به اورژانس های تهران ارجاعی یا در اثر حوادث غیر مترقبه است در صورتی که در شهرستان ها به دلیل کمبود درمانگاه ها مردم به دلیل هر مشکل پزشکی باید به اورژانس مراجعه کنند و این باعث می شود که تعداد مراجعه کننده به این اورژانس ها بیشتر شود./ع2
 
برچسب ها: اورژانس ، متخصص ، فوریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار