رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت عنوان کرد:

ارتقاء خدمات اورژانس پیش بیمارستانی اولویت اول وزیر بهداشت

برای ارتقاء خدمات ارائه شده و رسیدگی بهتر به مراجعه کنندگان اورژانس ها بحث اورژانس پیش بیمارستانی، اولویت اول وزیر بهداشت قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، حاضر در محل، دکتر معصومی رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی امروز 6آبان در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: از فردا هفته پدافند غیر عامل آغاز میشود . که مرکز حوادث فوریت های پزشکی کمیته پدافند غیر عامل را بر عهده دارند در همین راستا نمایشگاه کوچکی فردا 7آبان با حضور وزیر بهداشت در وزارت خانه افتتاح می شود.


وی گفت: پدافند یک روش و یک الگو است تا ما بتوانیم به تعهداتی که داریم بپردازیم باید توجه داشت که دشمن جنگ را بر علیه ما آغاز کرده که اولین نمونه آن جنگ اقتصادی است که حوزه سلامت را درگیر این امر کرده است .

معصومی به بحث اورژانس پیش بیمارستانی اشاره و عنوان کرد: سال 88 این موضوع در وزارت بهداشت آغاز شد که در طی شروع این بحث دستور تهیه سندی برای اورژانس های پیش بیمارستانی داده شد که پس از این دستور سند تدوین شد و یک سری اقدامات در این خصوص صورت گرفت.

وی ادامه داد: سال 89 اولین سالی بود که اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان اولویت وزیر بهداشت بیان شد، تیمی زیر نظر خود شخص وزیر تشکیل و دستور العمل هایی در همین راستا به دانشگاه ها ابلاغ شد .

معصومی گفت: ما در اورژانس ها با حجم بالایی از مراجعه کنندگان روبرو هستیم به طوری که سالانه بیش از سی میلیون مراجعه کننده به اورژانس ها گزارش می شود به طوری که طبق آمار 40 تا 45 درصد مراجعه کنندگان بستری شده و بقیه سرپایی درمان می شوند.

رئیس مرکز فوریت ها و حوادث پزشکی تصریح کرد:برای ارتقاء سطح خدمات در اورژانس ها یک سری دستور العمل ها و برگزاری کارگاه هایی در بحث تریاژ به دانشگاه ها ابلاغ شد که دانشگاه ها در این زمینه شروع به فعالیت کردند.

سال 90 نیز اورژانس به عنوان اولویت عنوان شد ،ولی به رویکردی متفاوت یعنی نظارت و بازرسی بیشتر این امر ادامه پیدا کند سال 91 نیز فاز بعدی یعنی تحکم ماندگاری این دستورالعمل ها در دانشگاه ها ادامه پیدا کرد که گزارشات آن توسط شخص خود وزیر بهداشت دنبال و بررسی می شد.

 80 درصد فضای فیزیکی اورژانس بیمارستان ها بهبود پیدا کرده  است

معصومی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تا چند سال پیش برخی از اورژانس هایی که رتبه الف را داشتند، در طی بازرسی های دو ساله اخیر شایستگی کسب این رتبه را نداشتند چرا که بارزسی ها و دستور العمل ها ارتقاء پیدا کرده اند.

وی به بحث فضای فیزیکی اورژانس ها اشاره و عنوان کرد: 80 درصد بیمارستان ها به بهبود فضای فیزیکی اورژانس ها پرداخته و این موضوع را دنبال می کنند همچنین بحث تامین نیروی متخصص 58 درصد بیمارستان هایی که در اولویت بوده اند مدیریت شده و 44 درصد بیمارستان ها پزشک متخصص دارند./ع2
برچسب ها: حوادث ، فوریت ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار