سفير سابق ايران در افغانستان گفت: گسترش جريان‌هاي تروريستي افراطي، بي‌تدبيري‌هاي جامعه بين الملل، ناکارآمدي دولت حاکم براين کشور ، سه فاکتور اصلي و مهم در توسعه تروريسم در افغانستان بوده و تا زماني که اين مسائل حل نشود نمي‌توان آينده روشني براي افغانستان متصور بود.

محمد ابراهيم طاهريان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه وجود جريان‌هاي افراطي همچون القاعده در افغانستان، توجيهي براي حضور نيروهاي نظامي در خاک اين کشور شده است، اظهار داشت: جريان‌هاي افراطي و مبارزه با تروريسم بهانه‌اي براي حضور نيروهاي فرامنطقه‌اي و هجوم به خاک اين کشور شده‌اند.

وي تصريح کرد: فضاي متشنج و ناآرام در اين کشور، حاکي از عدم حاکميت و مديريت مناسب است و مردم افغانستان متحمل اين وضعيت نابسمان هستند.

طاهريان با اشاره به عمليات تروريستي اخير در افغانستان و سوء استفاده گروه‌هاي تروريستي افراطي از نام و وجهه‌ي اسلام، افزود: پس از واقعه‌ي تاسف‌بار تروريستي در افغانستان و به خاک و خون کشيدن مردم بي‌گناه و مظلوم افغان، هيچ گروه افراطي مسئوليت اين حادثه را بر عهده نگرفت و با اظهار بي‌اطلاعي نسبت به اين رويداد سعي کردند اين اقدام تروريستي را توجيه کنند.

سفير سابق ايران در افغانستان با بيان اينکه افزايش اقدامات تروريستي در خاک اين کشور سبب نگراني، ناامني و ايجاد رعب و وحشت در ميان مردمان افغانستان شده است، تصريح کرد: انجام عمليات تروريستي در شهرهاي مختلف افغانستان موج ناامني را در سراسر اين کشور گسترش داده است.

وي در پايان يادآور شد:  گسترش جريان‌هاي تروريستي افراطي، بي‌تدبيري‌هاي جامعه بين‌الملل، ناکارآمدي دولت حاکم براين کشور، سه فاکتور اصلي و مهم در توسعه تروريسم در افغانستان بوده و تا زماني که اين مسائل حل نشود، نمي‌توان آينده روشني براي افغانستان متصور بود.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار