انتخابات 2012؛ پرهزينه ترين انتخابات تاريخ آمريكا

هزينه‌هاي صرف شده توسط اوباما و رامني براي تبليغات انتخاباتي نشان مي‌دهد، اين دوره از انتخابات پرهزينه‌ترين دوره در طول تاريخ ايالات متحده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري الجزيره؛ اين هزينه براي اوباما بيش از يك ميليارد دلار ثبت شده است. اين در حاليست كه اين عدد براي رقيب انتخاباتي وي براي تنها 17 روز تبليغات هزينه شده است.
در شرايطي كه بحران اقتصادي در ايالات متحده به اوج خود رسيده و بسياري از شهروندان اين كشور هزينه‌هاي اوليه براي زندگي را ندارند، تبليغات كانديداها با صرف مبالغ هنگفت، در سطح شهرها و روستاها انجام مي‌گيرد.
براساس گزارش برخي موسسات مستقل در آمريكا؛ بخش اعظمي از هزينه هاي انتخاباتي كانديداها، از ماليات هاي پرداختي شهروندان تامين شده است.
اوباما در يكي از گفتگوهاي انتخاباتي خود، اعلام كرده بود كه تصميمي براي افزايش هزينه تبليغاتي خود ندارد. بلافاصله پس از دومين مناظره ميان وي و رامني، احزاب هم پيمان رامني از افزايش سرمايه گذاري‌ها براي جذب هرچه بيشتر آراء مردم خبر دادند.
با انتشار اين خبر، اوباما نيز بدون توجه به اظهارات پيشين خود اعلام كرد؛ بيش از 90.5 ميليون دلار به بخش تبليغات افزوده است.
رامني تاكنون رقم 919.4 ميليون دلار را بعنوان مبلغ خالص صرف شده در تبليغات خود، عنوان كرده است.
آدام فچر، سخنگوي ستاد انتخاباتي اوباما در مورد هزينه‌هاي استفاده شده از اوايل آوريل تاكنون، مي‌گويد؛ با وجود اينكه تلاش كرده‌ايم هزينه‌هاي خود را تقليل دهيم، اما بودجه‌هاي سنگين ستاد انتخاباتي رامني را وادار مي‌كند براي جبران‌ آن، به هزينه‌هاي مالي خود بيفزائيم.
وي افزود: در اوايل تبليغات بودجه در اختيار ما اندك بود و دامنه گسترده‌اي براي انتخاب نداشتيم، اما با گذشت زمان رئيس جمهور تقويت مالي را تشديد و دستور داد با استفاده از هر روشي سعي كنيم نسبت به تبليغات رقيب شكست نخوريم.
اسپنسر زوئيك، نماينده ستاد انتخاباتي و مدير مالي رامني نيز، در گفتگويي خاطرنشان كرد؛ كمتر از دو هفته براي به ثمر نشستن هزينه‌ها و تبليغاتي كه انجام داده ايم، فرصت باقي مانده است. در صورت پيروزي رامني، تمامي مبالغ هزينه شده جبران خواهد شد.
زوئيك در گفتگوهاي خود، از اعلام منبع تامين مالي براي تبليغات انتخاباتي رامني، امتناع كرده است.
در انتهاي اين گزارش، آمده است؛ اگرچه هر دو نامزد با صرف مبالغ هنگفت از جيب ماليات دهندگان تلاش مي‌كنند راي آنان را براي خود بخرند، اما شهروندان آمريكايي معتقدند؛ با وجود بحران اقتصادي و كسري‌هاي فراوان در بودجه، كانديداها با صرف اين مبالغ براي تبليغات خود، تنها بي كفايتي خود را در مديريت اقتصاد در كشور به همگان اثبات مي‌كنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار