براي بهبود روند فعاليت واحد هاي صنعتي و توسعه اشتغال، مشكلات و درخواستهاي 35 واحد صنعتي بررسي و تصويب شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهامحال و بختياري گفت: با بررسي مشكلات و تقاضاهاي  35 واحد صنعتي بزرگ استان چهارمحال و بختياري، 100مصوبه براي بهبود روند فعاليت  اين كارخانه ها در ستاد تسهيل با حضور معاون امور صنايع و اقتصادي وزير صنعت، معدن و تجارت نهايي شد.

رحمان كرمي افزود:‌ اين مصوبات در سه بخش: تأمين سرمايه در گردش و نقدينگي، تعيين تكليف بدهي واحد هاي صنعتي به بانكها و تسهيل در تأمين مواد اوليه واحد هاي مصرف كننده  فولاد و پتروشيمي، امور زيربنايي، بيمه و تأمين اجتماعي، هزينه هاي اشتراك برق و گاز واحد هاي صنعتي  است.

معاون امور صنايع وزير صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: اعتبار مورد نياز واحد هاي صنعتي از محل صندوق توسعه ملي، سپرده بانكهاي عامل نزد بانك مركزي، فروش و سپرده منابع و دارائيهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، تأمين مي شود.

صالحي نيا، به تأمين مواد اوليه وارداتي صنايع، با همكاري اتاق مبادلات ارزي اشاره كرد و افزود: صنايعي كه مواد اوليه آنها در داخل تهيه مي شود مايحتاج خود را با همكاري بورس كالا تهيه خواهند كرد.

وي گفت: هم اكنون تمامي محصولات توليدي شركت هاي پتروشيمي، در بورس عرضه شده و متقاضيان به راحتي مي توانند با طي فرايند مربوطه نسبت به تأمين مواد اوليه خود اقدام كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.