مدیرعامل خانه تئاتر ایران در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر مهر گفت: امید است بزودی کاشان به خانه تئاتر تهران ایران بپیوندد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ایرج راد، ازکاشان به عنوان شهری که در آن برگزاری جشنواره ملی تئاتر مهر به دوره هشتم رسیده به خوبی یاد کرد و گفت: کاشان شهر هنر و تمدن است که همیشه به نیکی از آن سخن گفته اند.

وی اظهار داشت: تئاتر در حقیقت یک هنر و نیازمند آموزش های سخت است تا به نقطه مطلوب برسد.

به گفته وی، فراهم کردن زمینه های آموزشی برای هنرمندان همکاری و همدلی مسئولین را می طلبد.

مدیرعامل خانه تئاترایران، تقدس، خضوع، پاکی، عشق و داشتن انرژی در هنرمندان تئاتر را از مهمترین اصول بازیگری ذکر کرد.

ایرج راد گفت: هنرمندان تئاتر مظلومانی هستند که هرگز حق و حقوقشان از نظر مالی و مادی تامین نمی شود بلکه عشق و علاقه به هنرشان آنها را مقاوم وسرپا نگه داشته است.

وی، برگزاری کارگاههای آموزشی و تمرین های مستمر را از ارکان اصلی تئاتر ذکر کرد و افزود: نقاط مثبت تئاتر در ارتباط انسان با اجتماع، خودش، خالقش و بایدها و نبایدها است.

مدیرعامل خانه تئاتر ایران گفت: بودجه در نظرگرفته شده تئاتر در سراسر کشور بسیار ناچیز است.

ایرج راد درمراسم اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر مهرکاشان اظهار داشت: با توجه به افزایش بودجه تئاتر از 15 میلیارد ریال به 180 میلیارد ریال باز هم در این زمینه هنری بسیار ناچیز است.

وی گفت: در حال حاضر 30 میلیاردریال برای تئاتر در تهران و 30 میلیارد ریال برای کل ایران در زمینه تئاتر اختصاص داده شده است که بودجه ای بسیار کمی است.

به گفته وی، برای زنده نگهداشتن و شکل گیری تئاتر باید نگاهی عمیقانه به آن داشت.

پیشکسوت نمایش تئاتر و تلویزیون تاکید کرد: برای احیاء تئاتر در ایران خواهان حمایت های معنوی مسئولین هستیم که در کنار آن حمایت های مادی را نیزدر بر می گیرد.

راد، وجود سالن های تمرین، نمایش و کارگاهی را از جمله نیازهای اساسی تمرینات هنرمندان عرصه تئاتر ذکرکرد و گفت: نمایشی که بر روی صحنه می رود با تمرین های مستمر گروه در سالن های آماده و منظم تمرین و نمایش معنا و مفهوم پیدا می کند.

به گفته وی، حضور تماشاگر در فرهنگسراها و سالن های نمایش، هنر هنرمندان را از لحاظ محتوایی دنبال می کند.

هشتمین جشنواره ملی تئاتر مهر طی 5 روز در فرهنگسرا ی مهرکاشان برگزار شد./س

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، جشنواره ، تئاتر ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.