دكتر محمود احمدی نژاد:

علمی که راه را برای کمال حقیقی باز کند علم اسلامی است

هر علمی که راه را برای کمال حقیقی انسان باز کند علم اسلامی است و باید مقصد و مبدا آن شناخته شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دكتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور صبح امروز طی سخنرانی در جشنواره بین المللی فارابی که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد طی سخنرانی گفت: علوم انسانی علومی است که با آن بتوانیم رفتار انسان، جامعه انسانی و مدیریت جامعه شناسی و مردم شناسی را مدیریت کنیم و شاید بهتر این است که ما علوم انسانی را در یک دایره وسیع تری حرکت دهیم البته برای حرکت تعالی انسان برای نیل به آن تعالی پس این امر تعبیر همه ی علوم انسانی و البته فقط انسان است که همه ی آن را دریافت می کند.

وی افزود: ما معتقدیم انسان مهمترین موجود این هستی است آن موجودی که به همه ی خلق هستی معنا بخشیده و خداوند انسان را در بالاترین مرتبه خلق کرده است.

احمدی نژاد تصریح کرد: البته یک ماموریت برای انسان نیز تعیین شده است که باید با تلاش خود و کمک خداوند خدائی شدن خود را به فعلیت برساند.

البته خدایی شدن انسان و عبور از مرحله جمادات و نباتات آسان است اما عبور از مرحله حیوانیت به دایره انسانیت سخت تر است.

وی افزود: سخت ترین و مهمترین مرحله عبور از مرز حیوانیت به دایره انسانیت است چرا که در آنجا باید از همه ی هویت های جعلی خود عبور کرده و خود را از مرحله ی حیوانی به فضای ملکوتی بکشاند.

البته هر دانشی که انسان را از این مرحله به پایین بکشاند علم محسوب نمی شود چنانچه انسان این ظرفیت را دارد که هم به پایین ترین مرحله از حیوانیت و به بالاترین مرحله از ملکوتیت برسد که نمونه بارز آن را یعنی قرار گرفتن به پایین ترین مرحله حیوانیت در جنگ هایی که در این چند سال اخیر رخ داده مشاهده می کنیم وجالب تر از آن این است که کسی که این جنگ ها را به راه انداخته به خود جایزه می دهد.

وی تصریح کرد: هر علمی که راه را برای کمال حقیقی انسان باز کند علم اسلامی است اما معیار های این علم عبارتند از این است که مقصد و مبدا را شناخته شود و انسان کامل کسی است که تجلی همه صفات الهی است.

البته برای شناخت هم نیازمند شناخت انسان کامل هستیم و خداوند در هر عرصه ای انسان کامل را معرفی کرده است.

*علمی که انسان را از انسان کامل دور کند علم نیست جهل است
وی تصریح کرد: علوم انسانی علومی است که انسان را به فهم و شناخت و همراهی انسان کامل نزدیک کند هر علمی که انسان را از انسان کامل دور کند علم نیست جهل است.

احمدی نژاد افزود: هر کس در هر کاری که هست باید خودش معیار تحولات خودش باشد و آن را دائما اندازه گیری کند و آن را با انسان کامل مقایسه کند و اگر ببیند که از انسان کامل دور شد معلوم است پشت سر او چه اتفاقی افتاده است.

وی اظهار داشت: اگر انسانی خودش سیر کمال را نداشته باشد چگونه می تواند سیر کمال را انجام دهد و ما برای سیر صعودی نیازمند تذکیه، معرفت، عشق، محبت هستیم و چه کسی می تواند این را در جان انسان جاری کند کسی که خودش سرشار از این حقایق باشد و در امتداد انسان کامل قرار گیرد و این فصل مشترک همه  ی انسان هاست.

احمدی نژاد تصریح کرد: بزرگترین موفقیت شیطان در طول تاریخ علی رغم مجاهدت بی کرانه پیامبران این است که توانسته یک غفلت تاریخی را بر نوع بشر صورت دهد البته این امر در حالیست که این غفلت در کار علمی کمتر وارد شده اند.

وی خاطر نشان کرد: نگاه انسان کامل دریافت معرفت انسانی، سوختن برای ساختن، فدارکاری برای خدمت، دستگیری برای حرکت همه ی اینها نیازمند اراده محکم و مصمم است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار