با استقبال محققان داخلی و خارجی ، مهلت ارسال مقاله به همایش بین المللی حکیم قطب الدین شیرازی تا 15 آبان تمدید شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس به گفته رئیس همایش ، محققان و علاقمندان می توانند آثار خود را با محوریت دیدگاه های حکیم قطب الدین شیرازی در طب سنتی ، سیره عملی حکیم قطب الدین شیرازی و تحلیل نقش حکیم قطب الدین شیرازی در توسعه علمی به دبیرخانه همایش به نشانی شیراز - خیابان کریم خان زند - جنب استانداری - دانشکده پزشکی - طبقه هشتم - مرکز تحیقات و طب سنتی کد پستی : 34845794 و یا به آدرس الکترونیکی tim@sums.ac.ir ارسال کنند .
دکتر محمد باقر لنکرانی افزود : همایش بین المللی بررسی آثار و احوال حکیم قطب الدین شیرازی 29 و 30 آذر در شیرازبرگزار می شود .
پیش از این مهلت ارسال مقاله به همایش بین المللی بررسی آثار و احوال حکیم قطب الدین شیرازی تا پایان مهر اعلام شده بود .
رییس مركز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت : آذر ماه امسال همزمان با هشتصدمین سال تولید حكیم ، طبیب و فیلسوف ایرانی علامه قطب الدین شیرازی كنگره بزرگداشت این شخصیت برجست علمی در شیراز برگزار می شود.
دكتر كامران باقری لنكرانی افزود: كشورها ی مصر ، سوریه ، لبنان و برخی از كشورهای اروپایی برای حضور در این كنگره و ارائه مقاله ابراز تمایل كرده اند .
وی ادامه داد : متاسفانه ابعاد شخصیتی این عالم فرزانه و حكیم بزرگ نا شناخته مانده است و حتی بسیار ی از فرهیختگان جامعه امروز با علامه قطب الدین شیرازی آشنایی كامل ندارند.
رییس مركز تحقیقات سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه بیست و نهم و سی ام آذر ماه این كنگره برگزار می شود ادامه داد : سازمان فرهنگی آسیسكو وابسته به سازمان كنفرانس اسلامی ، فرهنگستان علوم و فرهنگستان علوم پزشكی از جمله مراجع علمی هستند كه در برگزاری این كنگره مشاركت دارند.
لنكرانی فرصت ارائه مقاله به دبیر خانه كنگره را تا 15 آبان ذكر كرد و اظهار داشت : امید است با برگزاری این كنگره علمی بتوانیم از سیره معنوی و علمی این حكیم فرزانه بیشتر بهره بگیریم .
قطب الدین شیرازی درسال 710 هجری در گذشت و در تبریز در جوار قبر محقق بیضاوی مدفون شد ولادتش در شیراز بود و نزدیك به نود سال زندگی كرد.
آثار این طبیب ایرانی شامل شرح كتاب مختصر اصول ابن حاجب، شرح مفتاح العلوم سكاكی، شرح كتاب حكمه الاشراق، شرح كلیات قانون، تحفه شاهی در علم هیئت و روضات الجنان است./س

برچسب ها: مقاله ، قطب الدین ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.