نخست وزير سابق ايتاليا به علت تخلفات مالياتي به چهار سال زندان محکوم شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني دويچه وله، سيلويو برلوسکني نخست وزير سابق ايتاليا با حکم دادگاهي در اين کشور به علت تخلفات مالياتي به مجازات چهار سال زندان محکوم شد. اين مجازات بعدا به يک سال تخفيف پيدا کرد اما وي همچنان مجبور است ميليون ها دلار ماليات هاي پرداخت نشده را بپردازد.

برلوسکني همچنان آزاد است و درخواست فرجام خواهي براي اين حکم را داده است. وي به علت فرار مالياتي که در دهه نود صورت گرفته است، محاکمه و به زندان محکوم شده است. نخست وزير سابق ايتاليا به علت اينکه درفعاليت هاي رسانه اي خود به تدابيري متوسل شده بود تا ميزان ماليات پرداختي را کاهش دهد، گناهکار شناخته شده است.

برلوسکني حکم مذکور را ناعادلانه خوانده است. در همين حال محکوم شدن وي که شخصيتي بحث انگيز در ايتاليا به شمار مي رود، واکنش هاي مختلفي را نيز در بين مردم اين کشور برانگيخته است.

يک شهروند ايتاليايي مي گويد: «اين تصميم خوبي است که عليه هر کسي بايد گرفته شود».

شهروند ديگري مي گويد:« قضات هميشه مخالف او بوده اند» .برخي ديگر نيز مي گويند بايد به حکم دادگاه احترام گذاشت و وي بايد اين حکم را بپذيرد.

برلوسکني بلافاصله پس از اعلام اين حکم در مصاحبه اي تلويزيوني آن را يک شتابزدگي قضايي توصيف کرد که با انگيزه هاي سياسي صورت گرفته است. برلوسکني اکنون بايد منتظر نتيجه فرجام خواهي اين حکم باشد.

برچسب ها: برلوسکونی ، دادگاه ، سیاسی ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار