وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان سیرجان، از بخش مراقبت های ویژه نوزادان امام رضا (ع) سیرجان بازدید کرد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ در این بازدید معاون آموزشي، معاون پارلماني وزير بهداشت، نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي، رييس دانشگاه علوم پزشكي كرمان  و امام  جمعه سيرجان، دکتر مرضیه وحید دستجردی را در این سفر همراهی کردند.

 در ادامه این بازدید وزیر بهداشت از روند ساخت و تجهیز بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) شهرستان سیرجان بازدید کرد.

معاون شبکه بهداشت و درمان سیرجان، در حاشیه این بازدید گفت: کار بخش مراقبت های ویژه نوزادان (NICU) در این بیمارستان، با تغییر کاربری بخش CCU از ابتدای سال جاری آغاز شد.

دکتر عباس فخر آبادی افزود: این بخش قرار است با اعتبار حدود 100 میلیون تومان، تا پایان سال جاری تجهیز شده و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه سیرجان دومین شهرستان پایلوت استان از نظر ایجاد بخش مراقبت های ویژه نوزادان است، گفت: این بخش دارای هشت تخت سطح 3 و شانزده تخت سطح 2 است.

به گفته وی در حال حاضر نوزادان نارس و نوزادانی که مشکلات ريوی دارند به کرمان و یا دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اعزام می شوند.

بر اساس این گزارش همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز MRI شهرستان سیرجان نیز بازدید کرد.

 آغاز عمليات ساخت بخش جديد اعصاب و روان بيمارستان امام رضا (ع) سيرجان

همچنین با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عمليات ساخت بخش جديد اعصاب و روان بيمارستان امام رضا (ع) سيرجان آغاز شد.

برپایه این گزارش، در آيين كلنگ زني بخش اعصاب و روان بيمارستان امام رضا (ع) سيرجان، معاون آموزشي، معاون پارلماني، نماينده مردم سيرجان و بردسير در مجلس شوراي اسلامي، رييس دانشگاه علوم پزشكي كرمان  و امام  جمعه سيرجان، دکتر مرضيه وحيد دستجردي را همراهي کردند.

براساس این گزارش، بخش جديد اعصاب و روان بيمارستان امام رضا (ع) سيرجان با ظرفيت 50 تخت جهت رفاه حال بيماران سيرجاني  وشهرستان هاي اطراف، توسط يكي از خيرين اين شهرستان به نام "علي خاني بنا نهاده شد.

 دانشکده علوم پزشکی سیرجان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

بر پایه این گزارش، در سال 1376  اولین تلاش های تأسیس  دانشکده علوم پزشکی سیرجان از سوی نماینده مردم این شهرستان آغاز شد و به عنوان اولین گام، دانشجویان رشته فوریت های پزشکی ورودی بهمن 1387 دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سیرجان تحت عنوان آموزشکده فوریت های پزشکی در محل ساختمان بیمارستان کاشانی سابق مشغول به تحصیل شدند.

بر اساس این گزارش، با پیگیری های به عمل آمده و جلب نظر مساعد مسئولان، از جمله مصوبه تأسیس دانشکده علوم پزشکی در سفر سوم رییس  جمهور به استان و حمایت های بی دریغ مقام عالی وزارت، موافقت اصولی تأسیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی سیرجان از شورای گسترش  وزارت بهداشت و درمان در اول آذرماه سال 89 اخذشد.

همچنین به دنبال آن، مجوز تأسیس رشته های کارشناسی پرستاری، علوم آزمایشگاهی، هوشبری و کارشناسی ناپیوسته مامایی اخذ و رشته فوریت های پزشکی از دانشکده پرستاری مامایی رازی کرمان به سیرجان منتقل شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر نیز 230 دانشجو در رشته های عنوان شده در دانشکده علوم پزشکی سیرجان مشغول به تحصیل هستند.

سیرجان به علت قرار داشتن در مرکز بلوک جمعیتی 700 هزار نفره متشکل از شهر های نیریز (فارس ) حاجی آباد (هرمزگان) بافت ،شهر بابک و بردسیر و از سویی محل تلاقی سه استان کرمان  فارس و هرمزگان و همچنین بر خورداری از زیر ساخت های مناسب و بهره بردن از بنیاد دانشگاهی که حامی مراکز آموزش عالی در سطح شهرستان، رشد قابل توجهی در تاسیس مراکز دانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب داشته که در این بین حلقه مفقوده، عدم تأسیس دانشکده یا دانشگاه مرتبط با رشته های علوم پزشکی بوده است. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار