معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي گفت : امسال از رقم 6 میلیارد دلار صادرات صنعت برق که برای برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور پیش بینی شده است ، بیش از 4 میلیارد دلار آن محقق می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد بهزاد در حاشيه بازديد از دوازدهمين نمايشگاه بين المللي صنعت برق ايران در جمع خبرنگاران گفت : با وجود همه تحریم ها، مسیرهای جدیدی برای کشور گشوده شده  که بسیاری از مسایل از طریق همین مسیرها حل شده است و ما خود را برای بدترین شرایط مهیا کرده و آماده حرکت های بعدی بر اساس برنامه ریزی های پیش بینی شده هستیم.


بهزاد حضور بیش از 350 شرکت کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه را نشاندهنده ناکارآمدی تحریم ها خواند.


وی با بیان اینکه در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت برق کشور به نمایش گذاشته شده است، اضافه کرد: در این نمایشگاه به خصوص دستاوردهای مربوط به انرژی های نو مانند انرژی های بادی، خورشیدی، زمین گرمایی و زیست توده به نمایش گذاشته شده است.


بهزاد با اشاره به خودکفایی کامل صنعت برق کشور تا پایان سال جاری، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر در صنعت برق كشور از طراحي، ساخت تجهيزات، تامين قطعه ها، کارهای سیویل، نصب و راه اندازی و بهره برداري به 99 درصد خودكفايي رسيده ايم و اميدوار هستيم با توسعه این روند، صنعتگران ما بتوانند در سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني اين صنعت را تا پایان سال جاری به 100 درصد و در واقع خودكفايي كامل برسانند و اين موفقیت در واقع اقتصاد مقاومتي است که در صنعت برق کشور در حال اجراست.


بهزاد تصریح کرد: ما خود را برای بدترین شرایط مهیا کرده و آماده حرکت های بعدی بر اساس برنامه ریزی های پیش بینی شده هستیم.

بهزاد افزود :صنعت برق در سال گذشته 3 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی داشته و امسال از رقم 6 میلیارد دلار صادرات صنعت برق که برای برنامه پنجساله پنجم توسعه کشور پیش بینی شده است ، بیش از 4 میلیارد دلار آن محقق می شود كه تاکنون و در نیمه نخست سال حدود 60 درصد ازاین رقم محقق شده است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار