اتفاقی که افتاد این بود که از زمانی که شروع به تماشای عکسها کردم تمام لحظه های تأثیرگذار زندگی پیش چشمم رژه رفت و بعد از چند ساعت مثل کسی که در این دنیا نبوده فهمیدم که جاهای دیگری بوده ام.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، تقي دژاکام در وبلاگ اب و اتش اورد يکي دو ماه پیش تصمیم گرفتم برای از بین نرفتن عکسهای فراوانی که داشتم همه آنها را اسکن و تبدیل به دیجیتال کنم، برای همین آنها را سپردم به آتلیه جدیدالتأسیسی که همه کارش را خانومها انجام می دهند و برای همین عکسها و نگاتیوها بدون اینکه چشم نامحرم به آنها بیفتد، اسکن و دیجیتال می‌شوند.

دیروز عصر هم عکسها آماده شد و هم نگاتیوهایی که دیجیتال شده بودند و به همین دلیل دیشب تا پاسی از شب را نشستم پای دستگاه و با اینکه دکتر به خاطر درد شدید دستم و سوء مصرف ماده مخدری به نام اینترنت و رایانه! مرا از کار با آن تا مدتی منع کرده اما تک تک عکسها را دیدم.

اتفاقی که افتاد این بود که از زمانی که شروع به تماشای عکسها کردم تمام لحظه های تأثیرگذار زندگی پیش چشمم رژه رفت و بعد از چند ساعت مثل کسی که در این دنیا نبوده و تازه از خواب بیدار شده، فهمیدم که جاهای دیگری بوده ام ؛ جاهایی که با تلخی و شیرینی هایش همراه شدم . عکسهای کودکی، نوجوانی، جوانی، مدرسه، جبهه، دانشگاه، کیهان، حج، کربلا، اروپا، آفریقا، خواستگاری، عقد، خرید عروسی، ازدواج، مهمانی‌ها و پاگشاهایی که برای ما ترتیب دادند، تولد دختر اولم راحیل، تولد زهرا، مهد کودک بچه‌ها، اولین روز مدرسه رفتن بچه ها، همکلاسی‌هایشان، باز هم حج، باز هم کربلا، سوریه، لبنان، تعطیلات نوروز در کرمان و سیزده بدرهای به یاد ماندنی در جمع گسترده اقوام، عکسهای خبری، نمایشگاه مطبوعات و عکسهایی که با خاتمی و کروبی و احمدی نژاد داشتم تا توت خوریهای سالانه رفقا در منزل استادمان داریم و مناسبتهای تلخ و شیرین فراوان زندگی شخصی و اجتماعی و ... درست مثل اینکه یک دوره زندگیت را با همه زیباییها و زشتیهایش مرور کرده باشی و یادت بیاید که روز قیامت هم همه کارها و رفتارهای زشت و زیبایت را جلوی چشمت می آورند. اگر حالا در گوشه تنهایی اطاقت از تلخیها و سبکسریهایت خجالت می کشی و از شادیها پر در می آوری، روزی هست که جلوی خداوند و حضرت رسول و اهل بیت «علیهم السلام» و امام و شهیدان و دوستان و کسانی که پیششان آبرو و وجاهتی داشتی، خجالت می کشی و راه در رو هم نداری...

آیا در فرصتهای باقیمانده برای زیبا کردن پرونده زندگی کاری خواهیم کرد؟

پ.ن: تصویر این روزنوشت مربوط است به چادرهای منا در ساعاتی بعد از عید قربان و حاجی شدن ما در سال 1371. در عکس کسانی چون حسین شریعتمداری (آنموقع هنوز کیهانی نبود ولی مسئولیت نشریه روزانه زائر را به عهده داشت که بین حاجیان پخش می شد)، محمد مهاجری ( مسئول فعلی سایت خبر آنلاین)، ناصر قاپچی که در حال حاضر مسئول سرویس فنی روزنامه کیهان است و نیز مجید قادری مسئول بخش سرگرمیهای سازنده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و در حقیقت پدر دارا و سارایی که معرف حضور کودکان هستند!

برچسب ها: تصویری ، آرشیو ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار