قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از شناسایی نخبگان خارج از کشور خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم وتحقیقات؛ سعید سهراب‌پور در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای اختراعات دماوند، اظهار داشت: در سال‌های اخیر امکانات و تجهیزات علمی در کشور برای حمایت از صاحبان ایده، افزایش چشمگیری یافته است.

* شناسایی نخبگان در خارج از کشور

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به حضور مخترعان در خارج از کشور، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته تمامی نخبگان و مخترعان ایرانی که در خارج از کشور مستقر هستند، شناسایی شده‌اند، بنابراین باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازگشت آنها به وطن و تعامل با آنها انجام شود.

وی بر ضرورت توسعه بسترهای لازم برای حضور نخبگان در کشور تاکید کرد و افزود: اگر حمایت‌ها از صاحبان ایده به روز باشد علاوه بر جلوگیری از خروج مغزها، نخبگان ایرانی ساکن در خارج برای بازگشت به کشور ترغیب خواهند شد.

*‌ارائه سند ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی

سهراب‌پور با بیان اینکه سند ملی نخبگان به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده است، اضافه کرد: در این سند وظایف تمامی نهادها در قبال نخبگان و نحوه همکاری با بنیاد ملی نخبگان تشریح شده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان درباره جمع آوری و ثبت اطلاعات نخبگان ساکن در داخل و خارج از کشور، گفت: با ثبت این اطلاعات، راهی برای تعامل با نخبگان ایرانی در خارج و ترغیب آنها به بازگشت و حمایت از کسانی که در داخل کشور حضور دارند، فراهم شده است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار