دبير کل جمعيت فداييان اسلام با بيان اين که جزم‌گرايي مهمترين آفت تحزب است گفت: بايد پيرامون كار حزبي، فرهنگ سازي شود تا مردم از مزایای وجود تحزب آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در جمع اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی کانون دانشگاهیان ایران گفت: جزم‌گرایی يكي از اصلی‌ترین آفت تفکر حزبی و کار جمعی است.

محمد مهدی عبدخدایی که در بیست و چهارمین نشست کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و در دانشگاه شهید بهشتی سخن می‌گفت، همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات احزاب در ایران آن است که هیچگاه نتوانسته‌اند نخبه پروري كنند و نیروهای شایسته را به جامعه تحویل دهند.

وی ضمن ابراز تاسف از فقدان وجود یک حزب یا تشکل باسابقه در ایران خاطرنشان كرد: این موضوع یکی از مهمترین مباحثی است که احزاب و تشکل‌ها در بدو تاسیس باید مورد توجه قرار دهند.

عبدخدایی رمز ماندگاری مکتب شیعه در تاریخ را تفکر تشکیلاتی دانست و افزود: احزاب و تشکل‌های کشور را بايد در اصول و مبانی تشیع عميق شوند.

دبيركل جمعيت فدائيان اسلام در  ادامه يكي از دلايل نبودن احزاب قوي در كشور را اعتقادات جامعه ايراني نسبت به كارهاي اجتماعي دانست و گفت: درجريان جنبش مشروطيت، جنبش تنباكو و انقلاب اسلامي نیز مذهپ تشیع عامل اصلی محسوب می‌شود و احزاب در این میان نقش چنداني را نتوانستند ایفا کنند. 

عبدخدایی یادآور شد: مذهب تشيع آميخته با ايجاد حكومت است و به تعبیر مرحوم مدرس «سياست ما عين ديانت ماست» و تا زماني كه بين اين اعتقادات و اعتقاد به تحزب همخواني ايجاد نشود، احزاب شكل نخواهند گرفت.
    
عبدخدايي در پايان تصريح كرد: بايد پيرامون كار حزبي، فرهنگ سازي شود تا مردم از مزایای وجود تحزب آگاه شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: عبدخدایی ، تحزب ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار