افزایش تقاضا برای مسکن و عدم عرضه مناسب این کالای سرمایه ای مهمترین عاملی است که موجب ایجاد رکود تورمی و مشکلات موجود در بخش مسکن شده است.

باقر میلانی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: نوسانات بازارهای غیر رسمی مانند طلا و ارز، فعالیت‌های سرمایه‌گذاران در تمام  بخش های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داد و در بخش مسکن نیز موجب افزایش قیمت‌ها همزمان با رکود در معاملات خرید و فروش شد.

وی اضافه کرد: زمانی که بازارهای غیر رسمی در زمان بسیار کوتاهی موجب افزایش دوبرابری سرمایه های مردم می شوند ایجاد رکود تورمی در بخش مسکن طبیعی است.

میلانی خاطر نشان کرد: برخلاف افزایش بسیار صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته، انتظار ها برعرضه گسترده واحدهای مسکونی در سالجاری برای  بازار مسکن برآورده نشد چراکه به دلیل تاثیر پذیری از نرخ ارز و رکود ایجاد شده در بخش مسکن ، سازندگان مجبور به در پیش گرفتن سیاست انتظار شدند و فرآیند ساخت را به کندی انجام دادند.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اثرات ارزی سال‌های گذشته، افزایش تقاضا برای خرید و یا اجاره مسکن، نرخ تورم و تاثیر تحولات سیاسی در سال آینده موجب ایجاد تلاطمات بیشتر در بخش مسکن خواهد شد.

وی افزود: اگر برنامه‌ریزی درستی برای رفع مشکلات ذکر شده صورت نگیرد احتمال رشد بالای قیمتی در بازار مسکن دور از ذهن نخواهد بود./عب

برچسب ها: مسکن ، رکود ، قیمت ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار