استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: می بایست تمام ظرفیت ها و توانمندی استان در زمینه های مختلف برای پیشرفت و آبادانی بكار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج سید 'حسین صابری' در نشست با رسانه های خبری این استان افزود: كهگیلویه و بویراحمد با داشتن ظرفیت های مختلف در زمینه، آب، كشاورزی، منابع طبیعی و گردشگری نباید به عنوان استانی محروم شناخته شود.
صابری به سفر مقام معظم رهبری در سال 73 به استان اشاره كرد و اظهار داشت: در آن سال مبلغ 20 میلیارد تومان برای توسعه استان اختصاص داده شد كه از این اعتبار به دلایل مختلفی كه قابل تبیین و ارزیابی نیست به درستی استفاده نشد.
وی عنوان كرد: می بایست با تلاش مضاعف مصوبات و طرح های سفر مقام معظم رهبری را كه سال هاست به اتمام نرسیده به پایان برد.
وی در جواب سوال یكی از خبرنگاران در باره وضعیت نیروهای شركتی مشغول در دستگاه های اجرایی ابراز داشت: دولت در سال 89 بر اساس بخشنامه ای اعلام كرد كه وضعیت این افراد می بایست مشخص شده و زیر نظر دولت به كار خود ادامه دهند.
صابری گفت: وضعیت نیروهای شركتی با توجه به شرایط و ضوابط برای تبدیل به پیمانی و رسمی در دستور كار قرار دارد.
وی درباره روند اجرای پروژه پارك ولایت یاسوج نیز افزود: این پروژه تعطیل نشده و كاری مربوط به عمران شهری است كه دستگاه متولی آن شهرداری بوده و تاكنون چند نشست در این زمینه با دستگاه های اجرایی مربوطه برگزار شده است.
صابری در پاسخ به سوال یكی از خبرنگاران درباره انتصاب مدیران در استانداری كهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش از این از ادارات و دستگاه های اجرایی دیگر افرادی در این استانداری به كار گرفته شد كه به دلیل پایان یافتن ماموریت كاری آنها افرادی از بدنه خود استانداری جایگزین آنان شد.
وی درباره به هم خوردن اكوسیستم رودخانه بشار یاسوج بدلیل برداشت بی رویه شن و ماسه توسط واحدهای تولیدی غیر مجاز نیز بیان كرد: با این واحدهای تولید شن و ماسه به شدت برخورد خواهد شد تا از روند تخریب بیش از پیش محیط زیست جلوگیری شود.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ساخت پارك موزه دفاع مقدس در استان نیز اظهار كرد: ما هرچه داریم از بركت خون شهداست و ارزشهای والای این شهدا باید از طریق ساخت پارك موزه و ارایه آثار شهدا به نسل آینده منتقل شود.
صابری به تلاش دولت برای فعال كردن بخش خصوصی اشاره كرد و گفت: باید تلاش شود با توسعه بخش خصوصی بازار كار و تولید داخلی روند روبه رشدی داشته باشد.
وی در پاسخ سوالی مبنی بر شروع و راه اندازی پروژه عمرانی جدید در كهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: اولویت اصلی اتمام پروژه های نیمه تمام بوده و پروژه جدیدی در دستور كار قرار ندارد.
صابری با اشاره به اینكه تلاش در جهت محقق شدن اهداف سند چشم انداز 20 ساله وظیفه ای همگانی است، افزود: با تغییر نگرش، همكاری آحاد مختلف جامعه و اصحاب رسانه و وارد شدن بخش خصوصی در عرصه ها مختلف می توان نسبت به آینده كهگیلویه و بویراحمد خوشبین و امیدوار بود.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ساخت سردخانه برای محصولات كشاورزی استان گفت: بیش از 70 هزار تن سیب در این استان تولید می شود كه به دلیل نبود سردخانه پنج هزار تن از این محصول هم ذخیره نمی شود.
صابری ساخت و راه اندازی سردخانه برای ذخیره محصولات كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد را ضروری دانست و بیان كرد: محصول سیب باغداران استان به دلیل نبود سردخانه به بهای اندك توسط استان های همجوار خریداری می شود كه این امر موجب دلسردی باغداران و كشاورزان خواهد شد.
وی به آمار بالای طلاق در سطح استان اشاره كرد و اظهار داشت: طلاق آثار مثبتی در جامعه ندارد و همگی باید از طریق فرهنگ سازی مناسب و مطلوب برای تحكیم بنیان خانواده ها تلاش كنیم.
صابری به نبود پارك اختصاصی ویژه بانوان در كهگیلویه و بویراحمد اشاره كرد و گفت: می بایست در این زمینه نیز امكانات لازم برای تفریح بانوان فراهم شود.
وی در پاسخ به سوالی درباره تورم موجود در بازار كهگیلویه و بویراحمد عنوان كرد: عوامل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زیادی در تورم و گرانی نقش دارند كه باید با همكاری و هماهنگی آحاد مختلف مردم برطرف شود.
صابری در پایان این نشست از نقش ارزشمند اصحاب قلم و رسانه در آگاهی بخشی به مردم اشاره كرد و افزود: خبرنگاران با انعكاس مسائل و مشكلات جامعه به مسوولان نقش مهمی را در حل این مشكلات ایفا می كنند./س

برچسب ها: ظرفیت ، پیشرفت ، آبادانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.