یک مقام ارشد وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: ژاپن در هیچ صورتی حق ندارد قلمرو چین را خرید و فروش کند و اجازه ندارد حتی ذره ای از خاک جزایر دایائویو را معامله کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری شینهوا، "ژانگ ژیجون "  معاون وزیر امور خارجه چین جمعه شب با اعلام این مطلب در جمع گروهی از خبرنگاران چینی و خارجی خاطرنشان کرد: اقدام ژاپن در « خرید » این جزایر به هر شکلی که انجام شده باشد، نقض صریح حاکمیت ارضی چین محسوب می شود.

این مقام چینی گفت اقدام مضحک « خرید » جزیره ، با هماهنگی و هدایت نیروهای جناح راستی در ژاپن صورت گرفته است.

ژانگ در ادامه گفت دولت ژاپن به جای آن که کاری کند که نیروهای دست راستی را از نقض حاکمیت چین و تخریب مناسبات چین - ژاپن برحذر دارد، وارد عمل شده است و این جزایر را « خریداری » کرده است.

وی افزود نیروهای جناح راست در ژاپن هر آن چه را که اراده می کنند و می خواهند به آن دست یابند ، در نهایت توسط دولت ژاپن اجرا می شود.

ژانگ گفت چین از همان ابتدا ، مخالفت شدید خود را با « خرید » غیرقانونی این جزایر ابراز کرده است اما دولت ژاپن همچنان کر است و گوش شنوایی برای هشدارهای چین ندارد.

معاون وزیر امور خارجه چین همچنین گفت این اقدام دولت ژاپن خشم بیش از یک میلیارد نفر از چینی های متعلق به سرزمین مادری، تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و چینی های مقیم خارج را برانگیخته است. وی افزود: دولت چین سلسله اقدامات موثری را برای حفظ و حراست از حاکمیت ارضی خود اتخاذ کرده است.
برچسب ها: چین ، ژاپن ، قلمرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار