برخی شخصیت های دینی در لبنان خواستار گفتگو و از بین بردن عوامل فتنه شدند.

 به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه المنار ؛ شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش اصلاح و وحدت اعلام کرد دشمنان اسلام اعم از آمریکایی ها و صهیونیست ها از اختلافات داخلی مسلمانان با یکدیگر برای اجرای برنامه های خود بهره برداری می کنند.

وی در خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن اعلام این مطلب این سوال را مطرح کرد که چرا جنگ سالاران اجازه دارند برای کشتار مسلمانان سلاح ارسال کنند اما ارسال سلاح به فلسطین برای مبارزه با صهیونیست ها جایز نیست.

در همین حال شیخ احمد القبطان رئیس یکی از جمعیت های لبنانی از برخی سیاستمداران خواست از سیاست ویران کردن کشور برای به دست آوردن قدرت دست بردارند.وی در سخنانی در خطبه های عید سعید قربان با اشاره به سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی، تلاش ها برای ایجاد فتنه بین سنی ها و شیعیان را محکوم کرد.

شیخ نعیم حسن شیخ طایفه درزی ها نیز در خطبه های نماز عید سعید قربان از همه مسئولان لبنانی خواست به منشور ملی پایبند باشند و با توجه به بحران کنونی به گفتگو روی بیاورند.

وی گفت: در این شرایط حساس و ناگوار از همه مسئولان می خواهیم به اصول ملی پایبند باشند و گفتگوهایی را برای متحد کردن طرف های مختلف در پیش بگیرند و از هیچ تلاشی برای از بین بردن عوامل این اوضاع فروگذار نکنند و همه توان خود را برای از بین بردن علل فتنه طایفه ای به کار بگیرند.
برچسب ها: لبنان ، روحانی ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار