امام جمعه شهرستان دماوند گفت: سه مناسبت عرفه، قربان و غدیر تداعی گر و القاء معنای اساسی تأکید بر حاکمیت اسلام، سرمایه گذاری، برپایی، استواری و حفظ این حکومت است.

حجت الاسلام ˈ محمد علاءالدینیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به ماه ذی الحجه و دهه ولایت (قربان تا غدیر)، و ضرورت توجه هر چه بیشتر به ارزش های اسلامی در این ایام، اظهارداشت: در روز عرفه مقدمات تقرب انسان به درگاه الهی در عید قربان فراهم می شود.

وی تقارن سه مناسبت بزرگ عرفه، و اعیاد قربان و غدیر را در فاصله های زمانی کوتاه فرصت بسیار مستعد و مناسبی برای آموزش و القاء معنای اصلی توجه به حاکمیت اسلام و ضرروت برپایی و حفظ و حراست از آن عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه عرفه روز شناخت توأم با عمل، سازندگی، تزکیه و خودسازی است، افزود: امام حسین(ع) در دعای عرفه، حیاتش را در زمان تابیدن خورشید اسلام و حاکمیت اسلامی خدا در جامعه بشری پاس می دارد.

حجت الاسلام علاء الدینی اذعان داشت: حاکمیت اسلامی در عصر کنونی ثمره نگرش ویژه امام خمینی(ره) به مجموعه معارف اسلامی به عنوان نسخه شفابخش است که از زمان ظهور اسلام جاری و ساری بوده است، اما امام راحل آن را پس از گذشت سالیان سال بطور کاملا ملموس با برپایی انقلاب اسلامی و استکبارستیزی توام با استبداد ستیزی معنایی دوباره بخشید و تداوم آن را تضمین کرد.

وی با تأکید بر اینکه رهبرکبیرانقلاب اسلامی، استکبارستیزی و ظلم ستیزی را برای همگان ملموس جلوه داد، خاطر نشان کرد: برای همگان ثابت شد، اگر نخواهند در مقابل ظلم بایستند چه آثاری و نتایجی را مشاهده خواهند کرد.

امام جمعه شهر دماوند گفت: رژیم طاغوت خواستار مبارزه با ظلم ستیزی بود و گسترش ظلم در ایران و سراسر منطقه از دیگر اقدامات این رژیم محسوب می شود.

علاء الدینی دستیابی به کلید حل مشکل را لازمه حفظ و استواری ظلم ستیزی و استبداد ستیزی دانست و افزود: کلید طلایی حل مشکل قرارگیری ظلم ستیزی به عنوان مبنا و اصل درکنار استکبارستیزی است./س

برچسب ها: عرفه ، قربان ، غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.