شائول موفاز رهبر حزب مخالف کادیما روز جمعه از ائتلاف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه این رژیم، انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، موفاز در گفتگو با رادیو اسرائیل اعلام کرد لیبرمن، حزب لیکود نتانیاهو را به یک حزب نژادپرست تبدیل خواهد کرد که نماینده فقط بخش کوچکی از جامعه اسرائیل خواهد بود.

وی از احزاب چپ و میانه خواست متحد شوند تا بتوانند ائتلاف جدید نتانیاهو-لیبرمن را در انتخابات شکست دهند.

نتانیاهو و لیبرمن پنجشنبه شب در کنفرانسی خبری اعلام کردند احزابشان، فهرست مشترکی در انتخابات بیست و دوم ماه ژانویه سال دو هزار و سیزده ارائه خواهند کرد.

رادیوی ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد به رغم اینکه حزب «لیکود» نتانیاهو و حزب «اسرائیل بیتنا» لیبرمن با فهرست مشترکی در انتخابات شرکت خواهند کرد ولی هویت جداگانه خود را حفظ خواهند کرد و رسما ادغام نخواهند شد.

براساس نظام انتخاباتی اسرائیل، احزاب، فهرست نامزدهای خود را برای انتخابات ارائه می دهند و کرسی های پارلمان (کنست) پس از انتخابات مطابق با تعداد آرایی که فهرست یک حزب دریافت کرده است، تقسیم می شود.

اگر نتانیاهو دولت بعدی را تشکیل دهد، لیبرمن می تواند تصمیم بگیرد که کدامیک از سه وزارتخانه اصلی دفاع، دارایی یا امور خارجه را ترجیح می دهد.

به گزارش خبرگزاری آلمان از تل آویو، در پارلمان اسرائیل که به تازگی منحل شد، لیکود بیست و هفت کرسی و اسرائیل بیتنا پانزده کرسی از صد و بیست کرسی کنست را در اختیار داشتند.
برچسب ها: موفاز ، نتانیاهو ، لیبرمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار