سازمان عفو بین الملل از رفتارهای خشونت بار با معترضان و تظاهرات مسالمت آمیز علیه سیاست های ریاضت اقتصادی در اروپا انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی به بررسی اوضاع حقوق بشر در اروپا پرداخت و با اشاره به اعطای جایزه صلح نوبل امسال به اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا دیروز جایزه صلح نوبل را دریافت کرد و امروز سازمان عفو بین الملل از پلیس این اتحادیه به سبب استفاده افراطی از زور علیه تظاهرکنندگان و تظاهرات مسالمت آمیز آنها در اعتراض به سیاست های ریاضت اقتصادی در کشورهای این اتحادیه و خودداری از مجازات عاملان اینگونه رفتارها با تظاهرکنندگان انتقاد می کند.

این سازمان فاش کرد شرکت کنندگان در تظاهرات علیه سیاست های ریاضت اقتصادی هدف ضرب و شتم و استفاده از گازهای اشک آور قرار گرفته اند و برخی از آنها نیز به ضرب گلوله های پلاستیکی زخمی شده اند.

سازمان عفو بین الملل همچنین در گزارش خود از بازداشت های ظالمانه و بی رویه و جلوگیری از ارائه خدمات درمانی به زخمی های این تظاهرات انتقاد کرد و از دولت های اروپایی خواست درباره نقض حقوق بشر تحقیق و اقدامات قاطعی علیه عاملان استفاده از خشونت اتخاذ کنند.

گزارش سازمان عفو بین الملل نشان می دهد شعارهایی که کشورهای غربی درباره دموکراسی و حقوق بشر سر می دهند چیزی جز بهانه ای برای توجیه دخالت های خود در کشورهای دیگر و امور داخلی آنها نیست.
برچسب ها: حقوق ، بشر ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار