تاریخ بوکس جهان رقابت های بسیاری را به خود دیده است، از مسابقه ای که تاسیون گوش حریف گاز گرفت تا رقابت های داغ و تماشایی محمدعلی کلي.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کارشناسان بوکس جهان همگی بر این عقیده هستند که می توان برخی رقابت ها را به عنوان برترین ها برگزید و بدین ترتیب برخی از آنها 10 مسابقه را برترین مبارزات تاریخ بوکس جهان می دانند که در این گزارش قصد داریم به معرفي این ده مبارز بپردازیم.

**محمد علی- جوفریرز

اولین مبارزه متعلق به محمدعلی و جوفریرز در 3 اکتبر 1975 مانیل در کشور فیلپین می باشد.

بدون شک جنجالی ترین مسابقات بوکس جهان را باید مبارزات محمد علی کلی با جو فریرز دانست مبارزاتی پرحاشیه که در سرتاسر دنیا از شهرت خاصی برخوردار است اما به اعتقاد کارشناسان مبارزه این 2 در مانیل که با برتری محمدعلی کلی در راند چهاردهم توأم شد بهترین مبارزه بوکس تاریخ جهان شناخته شده است.

**جک دمپزی_لوئیس فیرپو

دومین رقابت میان جک دمپزی و لوئیس فیرپو در 24 سپتامبر سال 1923 در پوگدراندز می باشد.

جک دمپزی در این رقابت چنان ضرباتی به فیرپو وارد آورد که حریف وی مرتب کف رینگ مي افتاد 11 بار ناک دان در 3 دقیقه و 57 ثانیه نشان از برتری دمپزی داشت این مسابقه در راند 2 با ناک اوت فنی به سود دمپزی به پایان رسید.

**جوجینت_ران لیل

سومین مسابقه برتر جهان متعلق به جوجینت دران لیلی در 17 آوریل 1909 در پاریس می باشد.

این رقابت شامل 50 راند بود که جوجینت توانست پس از آنکه حریف را 270 بار ناک دان کرد در راند 49 با ناک اوت فنی به پیروزی برسد.

**محمدعلی_جوفریزر

محمدعلی کلی_جو فریزر 8 مارس 1971 نیویورک بار دیگر مقابل هم روبرو شدند.

مبارزه این دو بوکسور نامی جهان در حالی برگزار شد که محمدعلی خیلی سرحال و سرپنجه به نظر نمی رسید حرکاتش در رینگ این گونه نشان می داد.

برعکس فریزر بهتر بازی می کرد و در پایان راند 15 داوران رای به برتری فریزر دادند تا او قهرمان جهان شود.

**جورج فورمن_ران لیل

جورج فورمن و ران لیل در 24 ژانویه سال 1976 در لاس وگاس آمریکا مقابل یکدیگر ظاهر شدند.

یک مسابقه تماشایی بین 2 قهرمان پرآوازه و بزرگ بوکس جهان، فورمن با قدرت وصف ناپذیرش توانست در راند پنجم حریف را با ناک اوت شکست دهد.

میل در این راند ضربه سنگینی از فورمن دریافت کرد و نتوانست در مدت زمان معین از زمین بلند شود.

**راکی مارسیانو_ جرسی جوواسکالت

ششمین رقابت متعلق به راکی مارسیانو و جرسی جوواسکات در 23 سپتامبر سال 1952 در فیلادلفیا، آمریکا می باشد.

جرسی جوواسکات بوکسوری نبود که به این راحتی ها شکست بخورد اما راکی مارسیانو نشان داد که یک شگفتی ساز تمام عیار است. مارسیانو که بعدها به یکی از جاودانه ترین نام های بوکس جهانی بدل شد در این مسابقه مبارزه ای تکنیکی را به نمایش گذاشت و توانست در راند سیزدهم با ناک اوت کردن حریف قهرمان شد.

**جولیوس – بیلی کان

در 18 ژوئن سال 1941 در نیویورک در بحبوحه جنگ جهانی دوم جولوئیس و بیلی کان دو بوکسور برتر جهان به مصاف هم رفتند.

در این زمان رقابت های بوکس در آمریکا با هیجان خاصی دنبال می شد، جولیوس در جدالی پایاپا مقابل بیل کان توانست در راند 13 با ناک اوت کردن حریف به پیروزی برسد.

کان رقص پای فوق العاده ای داشت و این موضوع رقبا را حسابی گیج کرد، با این حال لوئیس هم بوکسوری آماده با مشت های نیرومند بود.

**جیم جفرز – تام شارکی

مسابقه ای نفس گیر میانجیم جفرز و تام شارکی در 3 نوامبر سال 1899 در (کانی تایلند) آمریکا برگزار شد. جفرز در راند 25 با تصمیم داوران پیروز این مسابقه اعلام شد تا پایان راند 18 آنگونه که نوشته شده ، 2 مبارزه حسابی یکدیگر را کتک زدند و کمتر کسی فکر می کرد که این مسابقه پایانی داشته باشد.

گفته می شود این مسابقه آنقدر نفس گیر و وحشتناک بود که به 99دقیقه معروف شده است.

**فلوید پترسون – اینگمارجانسون

در 13 مارس سال 1961 فلوید پترسون و اینگمار جانسون در میامی آمریکا با یکدیگر به مبارزه پرداختند. دهه 1960 میلادی راباید یکی از مهم ترین دوران تاریخ بوکس جهان دانست که در نخستین سال های این دهه پترسون از خود تماشایی ترین مبارزه را به اجرا گذاشت و در راند 6 موفق شد حریف خود جانسون را ناک اوت کند.

پترسون با یک هوک چپ حریف را از کار انداخت و توانست از عنوان قهرمانی اش به خوبی دفاع کند.

**لری هولمز – کن نورتون

و در آخر دهمین مبارزه برتر جهان متعلق به لری هولمز و کن نورتون در 9 ژوئن 1978 در لاس وگاس آمریکا می باشد. لری هولمز که یکی از بزرگان بوکس جهان بود مقابل، کن نورتون قرار گرفت.

رقابت و جدال این 2 در روزهای پایانی دوران محمد علی شکل می گرفت و همه می خواستند بدانند که آیا محمد علی تکرار شدنی است یا خیر؟

هولمز باجسارتی که داشت به مصاف نورتون توانمند رفت. 2 مشت زن در رینگ ضربات سنگینی به یکدیگر زدند ودر پایان راند پانزدهم و براساس تصمیم داوران، هولمز برنده مسابقه شناخته شد./آق

برچسب ها: بوکس ، مسابقه ، برترین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار