تنش های سیاسی بین انگلیس و امارات و موضعگیری مقامات امارات در قبال شرکت نفتی بی پی انگلیس روابط تجاری آنها را تهدید می کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه؛ امارات شرکت نفتی بریتیش پترولیوم انگلیس را از رقابت برای کسب قراردادهای نفتی در این کشور منع کرده است. روزنامه فایننشال تایمز نوشت امارات هیچ توضیحی در این باره نداده است اما ناظران در ابوظبی بر این باورند که شرکت بی پی قربانی واکنش دولت امارات به اتهامات برخی طرف های انگلیسی علیه خود در خصوص استفاده از سیاست سرکوبگرانه علیه یک هسته افراطی است.

در ادامه آمده است: امارات از این که نمایندگان پارلمان و برخی از اعضای دولت انگلیس معتقدند این کشور علیه این هسته افراطی سیاست سرکوبگرانه اعمال کرده است احساس ناامیدی می کند. بر همین اساس برخی از مسئولان اماراتی معتقدند برخی مسئولان رسمی غربی نتوانسته اند خطر گروه های اصلاح طلب مثل حزب اصلاح در امارات را تشخیص دهند. این در حالیست که دهها تن از اعضای این حزب به اتهام توطئه علیه کشور بازداشت شده اند.

گزارشگر می افزاید: این که انگلیس معتقد است اعضای اخوان المسلمین افراد بدی نیستند باعث رنجش امارات می شود و از انگلیس می خواهد موضع قاطع تری علیه این گروه ها اتخاذ کند.

در همین حال یکی از مسئولان اماراتی تهدید کرده است در صورت وخیم تر شدن اوضاع این کشور روابط خود را با انگلیس قطع می کند و این در حالیست که امارات روابط خوبی با شخصیت های برجسته انگلیسی مثل دیوید کامرون نخست وزیر و ویلیام هیگ وزیر خارجه دارد. انگلیس همچنان به مذاکرات خود با مقامات اماراتی درباره موضع آنها در قبال شرکت بی پی ادامه می دهد اما امارات همچنان بر موضع خود مبنی بر ضرورت موضع گیری شفاف انگلیس در قبال گروه های افراطی در این کشور بخصوص گروه های وابسته به اخوان المسلمین که امنیت امارات را تهدید می کنند، اصرار می کند.
برچسب ها: انگلیس ، امارات ، اختلاف ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار