یک متخصص پوست و مو گفت: با استفاده از سلول بنیادی نمی توانیم طاسی سر را معالجه کرد زیرا این فقط در حد حرف و تئوری است تبلیغات در این زمینه دروغ و بی اساس است.

علی وفائی، متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تبلیغات در مورد کاشت مو در مطبوعات، مجله ها و شبکه های ماهواره ی کذب محض است و توسط افراد سودجو طراحی می شود.

وی افزود: این تصاویر قبل و بعد عمل که همه جا نشانه کار پزشک است یا با تکنیک عکاسی گرفته می شود یا با برنامه فتوشاپ دستکاری می شود تا چشم بیننده را خیره و فکرش را قریب دهد.

وفائی اظهار داشت: برخی از افراد ادعا می کنند تخصص خود را از کشورهای "آمریکا و کانادا" گرفته اند و سرای تایید این تبلیغات فقط انجمن متخصصان پوست ایران و پروانه مطب پزشک که در اتاق ویزیت نصب شده مورد تایید است.

وی اشاره کرد: برای اطمینان از کار پزشک متخصص از او بخواهید که بیماران قبلی خود را به شما معرفی کنند، تا از نزدیک او را ببینید و از نتیجه کار مطمئن شوید و فقط به دیدن عکس قبل و بعد اکتفا نکنید چون راه برگشتی نیست.

علی وفائی گفت: افرادی که دچار عارضه طاسی هستند از بانک موی خوبی برخودار نیستند، و برای آنها از موهای مصنوعی استفاده می شود و به دلیل عوارض و سختی درنگهداری این نوع مو عملا این روش منسوخ شده و کاشت موی طبیعی هم برای آنان تاثیر چندانی ندارد و فقط هدر رفت، پول و وقت بیمار است.

وی با اشاره به اینکه، پزشکان متخصص که به این عرضه که می رسند تقریبا سن 30 سال را رد کردهاند و ریزش مو برای آنها هم اتفاق می افتد و به خاطر اعتماد به نفس بالای که دارندف اکثرا نیازی به این عمل پیدا نمی کنند،ولی تعداد زیادی هم این عمل پیوند مو را انجام می دهند، تا هم با این کار پیوند، آشنا شوند و هم تبلیغی برای کار خود کرده اند.

اما این نکته قابل توجه است که بعضی از آنها کار پیوند مو را خارج از ایران انجام می دهند./ع2
برچسب ها: طاسی ، سلول ، بنیادی ، پزشکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار