سردار رحيمي گفت: سرويس مدراس نبايد دانش آموزان زير 12 سال را براساس قانون در صندلي جلو سوار کنند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران سردار حسين رحيمي رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در مورد جزئيات وقوع اولين حادثه سرويس مدارس در پايتخت گفت: اين خودرو پرايد تاکسي بوده و جزو سرويس هاي مجاز بود. پس از بررسي هاي اوليه مشخص شد علت تصادف اين سرويس لغزندگي جاده و عدم کنترل وسيله نقليه بوده است.
 
وي ادامه داد: قانون براي سرويس مدارس و ايمني دانش آموزان سختگيري بيشتري کرده است و رانندگان موظف هستند علاوه بر کنترل دوره اي ايمني خودرو و داشتن معاينه فني، از سوار کردن بيش از ظرفيت دانش آموزان خودداري کنند.
 
به گفته رئيس پليس راهور براساس قانون، سوار کردن کودکان زير 12 سال در صندلي جلو خلاف قانون است که اين موضوع شامل سرويس مدارس نيز مي شود.
 
 رحيمي با اشاره به اينکه تاکسيراني به تعهداتش در مورد سرويس مدارس عمل نکرد تاکيد کرد: قرار بود تمامي سرويس هاي مدارس مجاز برچسب ويژه را در ابتداي سال تحصيلي دريافت کنند اما بر خلاف موافقتنامه هاي موجود هنوز تعدادي از رانندگان برچسب هاي خود را دريافت نکرده اند.
 
وي در پايان با تاكيد بر اينكه پليس براساس قانون با متخلفان در اين مورد برخورد مي کند ‏‌، ابراز اميدواري كرد: با رعايت و اجراي صحيح قانون راهنمايي و رانندگي جان خود و ديگران را به خطرنيندازيم .
 
وي به مهرخاطر نشان كرد : مديرعامل جديد تاکسيراني پايتخت به اين موضوع توجه کرده و برچسب ها هرچه سريعتر به رانندگان واگذار شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار