وزیرخارجه سوئیس با اعلام مخالفت با اعمال تحریمهای یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: سوئيس با اين تحريمها موافق نيست و به روابط اقتصادي خود با ايران ادامه خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري ايتارتاس، بورکهالتر در ديدار امروز پنجشنبه خود با سرگئي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه در مسکو تاکید کرد: که برن مخالف تحريم‌هاي يکجانبه عليه ايران است.

وي تاکيد کرد: سوئيس هرگز از تحريم‌هاي يکجانبه تحميلي هيچ ائتلافي به جز شوراي امنيت سازمان ملل حمايت نخواهد کرد و گفت: به عنوان يک قاعده ما از چنين تحريم‌هايي حمايت نمي‌کنيم.

البته این نخستين باري نيست که برن با اعمال تحريم‌هاي يک‌جانبه عليه جمهوري اسلامي ايران مخالفت مي‌کند.ماه گذشته اولين ويدمر ـ شلومف، رييس جمهور سوئيس ماه گذشته با انتقاد از تحريم‌هاي يکجانبه غرب عليه ايران آنها را غير قابل قبول دانست.


وي افزود: سوئيس با اين تحريمها موافق نيست و به روابط اقتصادي خود با ايران در چارچوب تصميمات سازمان ملل ادامه خواهد داد.

امريکا، رژيم اسرائيل و هم‌پيمانان آن‌ها همواره ايران را به تلاش براي رسيدن به اهداف نظامي در برنامه انرژي هسته‌اي خود متهم مي‌کنند.

بر اساس اين ادعاي نادرست، واشنگتن و اتحاديه اروپا تحريم‌هاي يک‌جانبه غيرقانوني عليه جمهوري اسلامي تحميل کرده‌اند.


ايران ضمن رد اين ادعاها، همواره تاکيد کرده است که به عنوان يکي از امضاکنندگان متعهد پيمان منع گسترش تسليحات اتمي (ان‌پي‌تي) و يکي از اعضاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، از حق استفاده از فن‌آوري هسته‌اي براي دستيابي به اهداف صلح‌آميز برخوردار است.

کارشناسان معتقد هستند که تحريم‌هاي اعمالي يکجانبه عليه ايران اغلب بر مردم و حتي بر داروهاي حياتي براي گروه بزرگي از بيماران ايراني به ويژه افرادي که به بيماري‌هاي مزمن و سرطان مبتلا هستند تاثير داشته است.
برچسب ها: سوئیس ، تحریم ، ایران ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار