سنت الهی قربانی کردن دارای آداب خاصی است که در اسلام آمده و مسلمانان باید از وارد کردن خرافه در این امور بپرهیزند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب گفت: دین اسلام همواره مورد هجمه دشمنان بوده است و آن ها از هر موقعیت و روشی برای تخریب این دین بهره برده اند.

حجت الاسلام محمد امیری افزود: دشمنان مذهبی و عقیدتی مخالف اسلام از بعضی اعمال مسلمانان تصویربرداری می کنند و پس از تجزیه و تحلیل و انتشار این تصاویر که گاه با دخل و تصرف همراه است مسلمانان و خصوصا تشیع را به سخره گرفته و آنان را انسان های ساده لوحی معرفی می کنند که هنوز حالت توحش دارند و دچار عقب ماندگی فکری و فرهنگی هستند.

این مسئول در خصوص فعالیت های صورت گرفته برای جلوگیری از این عواقب و همچنین رعایت بهداشت محیطی ، پرهیز از نجاست و شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان تصریح کرد: از سال 85 فعالیت های فرهنگی ویژه ای صورت گرفته است که از جمله آن می توان به کشتار رایگان در موسسه صنعتی گوشت مشهد اشاره کرد.

وی با تاکید بر این که ذبح در موسسه صنعتی گوشت مشهد با حضور ناظر روحانی و به صورت کاملا شرعی انجام می شود ادامه داد: در سال گذشته یکهزار و 850 ذبح فقط در این کشتارگاه انجام شده و کشتارگاه های دیگری نیز در سطح شهر با نظارت کارشناسان این موسسه فعالیت می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به بیماری های اخیر مشترک بین انسان و حیوان اشاره کرد و گفت: با توجه به بیماری های اخیر بهتر است شهروندان از طریق کشتارگاه های مجاز قربانی کنند زیرا در این مکان ها لاشه ی قربانی را به مدت چند ساعت در سردخانه و در شرایط ویژه نگه داری می کنند تا بیماری احتمالی گوشت رفع شود.

وی با نهی مردم از قربانی دادن در میان جمع انسان ها افزود: آثار منفی ناشی از تماشای سربریدن قربانی خصوصا برای بانوان و کودکان انکار ناپذیر است و برای جلوگیری از مخاطرات روانی باید از این امر پرهیز کرد و حتی در احکام شرعی آمده که سر گوسفند را پیش گوسفند دیگر نبرید زیرا این موجودات سربریدن را می فهمند و دچار تنش و ترس می شوند.

این مسئول با اشاره به صحیح بودن اصل قربانی کردن اظهار کرد: ما به پیروی از سنت ابراهیمی این کار را انجام می دهیم و بهتر است که توام با نیات خدا پسندانه باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی به بیان توصیه هایی برای مردم پرداخت و گفت: از بین بردن شیطان های درونی مان همچون ریا، قربانی کردن برای رضای خدا و اطعام کردن مستمندان با آن خصوصا اقربای نیازمند و همسایگان، پرهیز از اعمالی که در اسلام وارد نشده مانند خون پاشیدن به اموال و افراد و یا مالیدن خون به پیشانی فرزند از جمله کارهایی است که انجام آن همواره توصیه می شود/س  


برچسب ها: مسئول ، دفتر ، نمایندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.