وسام الحسن 50 روز پیش از ترور به آمریکا هشدار داده بود که ادامه جنگ علیه سوریه اگر به همین منوال پیش رود پیروز آن سوریه خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از البشیر، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: وسام الحسن رئیس سرویس اطلاعاتی بخش امنیت داخلی لبنان پیش از ترور به ایالات متحده هشدار داده بود که با توجه به قدرت نظام سوریه، جنگ داخلی در این کشور به درازا کشیده خواهد شد و دولت توانایی آن را خواهد داشت که قدرت را حفظ کرده و ثبات را به کشور برگرداند.
واشنگتن پست با ارائه مستنداتی فاش کرد که در ماه اوت وسام الحسن تحلیل خود از مسئله سوریه و تاثیر مخرب آن بر منطقه را به واشنگتن ارائه داده است که بر اساس آن جنگ داخلی سوریه اگر بر همین منوال پیش رود نهایتا پس از دو سال و با کشته شدن در حدود 100 هزار نفر، و با حفظ دولت کنونی سوریه پایان خواهد یافت.
آمریکا نیز با اعتراف به این قضیه، وسام الحسن را از طرفداران غرب و عاملان ضد بشار اسد دانسته است.
گفتنی است، وی پس از 7 هفته از ارائه گزارش خود به آمریکا ترور شد و همین این امر می تواند منجر به کشیده شدن جنگ داخلی به لبنان، ایجاد درگیری های طایفه ای در منطقه، و حتی به خطر افتادن زندگی غیرنظامیان در سطح کشورهای همسایه نیز شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار