رسوايي بنگاه خبرپراکني رسمي انگليس بر اعتماد مردم به اين رسانه تاثير گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، سه سال پيش ، چهار زن انگليسي اين جرات را پيدا کردند تا به پليس اين کشور بگويند که چگونه "جيمي ساويل" در دهه 1970 از آنها سوء استفاده جنسي کرده است. دو نفر از اين افراد در آن زمان بچه مدرسه اي بودند. يکي ديگر از آنها در آن زمان نوجواني بيمار در بيمارستان استوک مانديويل بود. شکايت اين افراد زماني مطرح بود که جيمي ساويل هنوز زنده بود اما ازآنجا که قربانيان اين پرونده ها نمي توانستند درباره تجربه تلخ خود در دادگاه صحبت کنند، به اين ماجرا رسيدگي نشد و پرونده مختومه شد.
ديويد کامرون نخست وزير انگليس پس از افشاي رسوايي "جيمي ساويل" مجري سابق شبکه تلويزيوني بي بي سي خواستار آن شده است که درباره نحوه برخورد با پرونده هاي سوءاستفاده هاي جنسي تجديدنظر شود.
دادستاني انگليس در حال بررسي اين مسئله است که آيا وقتي شکايتهايي درباره سوء استفاده هاي جنسي مطرح مي شود اما به دادگاه کشيده نمي شود، آيا نهادهاي دولتي بايد مطلع شوند. 
روز گذشته ديويد کامرون با حضور در مجلس عوام انگليس خواستار آن شد که دادستانها دقيقا به اين مسئله رسيدگي کنند و اينکه چرا پرونده شکايتهاي آنها مختومه اعلام شد. نخست وزير انگليس تاکيد داشت که بايد از اين ماجرا درس گرفت و اجازه نداد هرگز چنين اتفاقي بار ديگر تکرار شود. يکي از قربانيان تجاوز به عنف جيمي ساويل در دهه هزار و نهصدو هفتاد، دختري جوان بود. او به خوبي بخاطر دارد که چگونه به پليس ماجرا را تعريف کرده اما به شکايت او رسيدگي نشده است. به گفته وي ، پليس انگليس علاقه اي به شنيدن داستان او نداشت و سخنان او را باور نمي کرد. او مي گويد همين ماجرا سبب شد که او از خودش متنفر شود. دستگاه قضائي انگليس حالا به اين مسئله مي پردازد که درصورت مشاهده مواردي از اين دست، شکايتها در مواقعي که مطرح مي شود اما شواهد و مدارک مستدلي دال بر آن وجود ندارد ، آيا بايد به نهادهاي ديگر  ارجاع داده شود يا خير. رسوايي مربوط به جيمي ساويل سبب شده است قربانيان سوء استفاده هاي جنسي در انگليس پا پيش بگذارند. خط ويژه تلفني که براي اين منظور درنظر گرفته شده ، هزاران تماس در اين خصوص دريافت کرده است. اسکاتلنديارد در بررسي هاي خود درباره پرونده جيمي ساويل بيش از دويست قرباني سوء استفاده جنسي را شناسايي کرده است. ماجراي جيمي ساويل سبب شده است انبوهي از تحقيقات و بررسي ها در تشکيلات اسکاتلند يارد و وزارت بهداشت ملي انگليس و در درون شبکه تلويزيوني بي بي سي آغاز شود. مديرعامل بي بي سي روز گذشته در جلسه کميته اي حاضر شد که به پرونده جيمي ساويل رسيدگي مي کند. به نظر مي رسد فشارها به شدت بر بي بي سي ادامه دارد و اصلا کاهش پيدا نکرده است. مطبوعات انگليس با عناوين خصمانه از اين ماجرا عليه بي بي سي سخن گفته اند. وزير فرهنگ انگليس نيز از نگراني جدي درباره اعتماد مردم به بي بي سي سخن گفت که رسانه اي دولتي است. به گفته ماريا ميلر وزير فرهنگ انگليس، اتهامات مطرح شده درباره اين پرونده بسيار جدي است و اينکه دولت به نگراني هاي عميق مردم بپردازد کاملا درست است. به گفته ماريا ميلر ، دادستانها بايد بتوانند به بررسي هاي خود ادامه بدهند و به عمق ماجرا پي ببرند. به هرحال، ماجراي رسوايي جيمي ساويل سبب شده است برخي از نهادهاي انگليسي به گذشته خود بپردازند و گوشه هاي تاريک گذشته و حال خود را واکاوي کنند. يکي از نتايج اين بررسي ها مي تواند اين باشد که قربانيان سوء استفاده هاي جنسي اين اعتماد را پيدا کنند که ماجراهاي خود را تعريف کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار