مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به علت کمبود منابع آبی چالش های مختلف در استان ایجاد شده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان منصور شیشه‌فروش  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیشگیری با هدف انجام مجموعه اقداماتی به منظور جلوگیری از وقوع حوادث و کاهش اثرات و نتایج زیان‌بار ناشی از حوادث در دستور کار شورای ستاد مدیریت بحران استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان اقدامات بسیاری در زمینه پیشگیری انجام شده و در سال گذشته حدود 2 هزار و 500 میلیارد ريال اعتبار به بخش مدیریت بحران استان اختصاص داده شده است، افزود: البته حدود 50 درصد از این اعتبارات در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث در استان انجام شده است.

اختصاص 120 میلیارد ريال برای اجرای دفع آب‌های سطحی در اصفهان شیشه‌فروش با تاکید بر اینکه در سال گذشته حدود 120 میلیارد ريال برای اجرای دفع آب‌های سطحی به شهرداری‌های استان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: همچنین حدود چهار میلیارد تومان از این اعتبارات برای اجرای 10 طرح آبخیزداری به منابع طبیعی استان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع زلزله در مناطق امری اجتناب‌نا‌پذیر است و در سال گذشته 40 میلیارد ريال از اعتبارات مدیریت استان در اختیار مرکز لرزه‌نگاری استان قرار داده شد، ادامه داد: ایستگاه‌های لرزه‌نگاری موجود در استان از پنج ایستگاه به 10 ایستگاه افزایش یافته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه طی چهار سال گذشته تاکنون اعتبار از سوی مدیریت استان به بنیاد مسکن اختصاص یافت که با این اعتبارات بیش از32 هزار واحد مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های کم‌تر از دو هزار نفر مقاوم‌سازی شد، تاکید کرد: طی سال جاری دو مرتبه آموزش پناه‌گیری صحیح در زمان وقوع زلزله به 50هزار نو‌نهال مهدکودک‌های استان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین هشت آذر ماه امسال مانور ایمنی برای 800 هزار دانش‌آموز در سطح استان برگزار می‌شود، گفت: همچنین پناه‌گیری صحیح به حدود 800 هزار کارگر در سطح استان آموزش داده شده است و تهیه طرح خطر‌پذیری برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی به میزان بسیاری ضرورت دارد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 147 ایستگاه باران‌سنجی، دو ایستگاه کشاورزی و 23 ایستگاه سینوپتیک در سطح استان در زمینه بررسی وضعیت هوای استان فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: در حال حاضر 14 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر اصفهان و پنج ایستگاه نیز در سایر شهرستان‌های استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه البته تا سه سال گذشته تنها چهار ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان وجود داشته اما در حال حاضر این ایستگاه‌ها به 19 مورد افزایش یافته، ادامه داد: طی سال‌های گذشته موضوع تعطیلی پنج‌شنبه‌های اصفهان به دلیل افزایش آلاینده‌های جوی در پایان هفته در کمیته‌های مختلف مدیریت استان مورد نظر بوده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود نسبت به بلند‌مدت نسبت 86 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال حاضر حجم سد زاینده‌رود 157 میلیون متر مکعب است و حجم فعلی سد زاینده‌رود نسبت به 42 سال گذشته به میزان بسیاری کاهش یافته است./س

برچسب ها: اصفهان ، کمبود ، منابع ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.