گروه هاي تکفيري سلفي در آستانه اعلام آتش بس به مناسبت عيد قربان، بار ديگري جنايات خونيني را در دمشق و ساير شهرهاي سوريه مرتکب شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه البعث ؛  هرگاه روزنه اميدي براي برقراري مجدد امنيت و آرامش ايجاد مي شود، تکفيريها پيام هاي خونيني را براي طرف هاي داخلي و خارجي ارسال مي کنند ، طرفهايي که  مي کوشند تا راه حلي براي برون رفت از بحران بيابند.

به نوشته ارگان حزب حاکم در سوريه، همزمان با اعزام ناظران عرب به اين کشور در آوريل گذشته، تکفيري ها جنايات حوله از توابع استان حمص را مرتکب شدند و همزمان با آغاز  ناظران بين المللي جنايات فجيع تريسمه از توابع استان حماه را از خود به جاي گذاشتند.

برپايه اين گزارش، تکفيرهاي وابسته به گروه سلفي به اصطلاح لشکر اسلام ، روز گذشته در جنايتي در شهر دوما واقع در 20 کيلومتري شمال شرق شهر دمشق، 25 نفر اعم از زنان و کودکان را به طرز فجيعي به قتل رساندند و در انفجار يک خودروي بمب گذاري شده در منطقه پرازدحام تضامن واقع در جنوب شهر دمشق که گروهک تکفيري جبهه نصره از توابع سازمان القاعده آن را به عهده گرفت، 15 نفر کشته و زخمي شدند.

در شهر حلب واقع در شمال سوريه نيز شورشيان مسلح عمليات تروريستي خود را گسترش دادند و ساختمانهاي مسکوني در شماري از محله هاي شهر به رگبار بستند.در شهر حسکه نيز خرابکاران  به شماري از ساختمانهاي دولتي حمله کرده و شبکه هاي تلفن و انتقال برق شهر را در برخي از محله ها تخريب کردند.

 فرماندهي پليس سوريه،  122نفر از بازداشت شدگان حوادث اخير که ثابت شد در عمليات قتل مردم دست نداشتند و به طور داوطلبانه خود را به تسليم کردند، آزاد کرد.
برچسب ها: سوریه ، تکفیر ، آتش بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار