تمامي پستانداران از قابليت خاصي برخوردارند و آن اين است كه مي‌توانند با عرق كردن و تبخير آن از روي پوست از گرم شدن بيش از حد بدن جلوگيري كرده و دماي بدن را كنترل كنند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران و به نقل از ديلي نيوز مهندسين سوئيسي از تكنولوژي مشابهي براي خنك شدن خودبه خودي خانه ها در فصول گرم سال استفاده مي كنند.

گزارش ها نشان ميدهد در اين طرح جديد كه توسط مهندسي شركت eth ارائه شده سقف خانه ها به گونه اي ساخته مي‌شود كه مقداري آب را درون خود ذخيره مي‌كند و زماني كه دماي محيط داخل خانه از حد مشخصي بالاتر مي رود مي‌تواند بدون نياز به استفاده از برق و گاز فضاي داخل خانه را خنك تر كند.

در ساخت اين سقف ها از مواد خاصي استفاده شده كه از زمان بارندگي مقداري آب را به خود جذب كرده و در خود نگه مي دارد زماني كه دماي هوا در زمان تابش مستقيم آفتاب از 32 درجه سانتي گراد بالاتر رود اين مواد به صورت خودكار شروع به تعريق مقداري از آب داخل بافتهاي خود خارج مي‌كنند و با تبخير شدنشان باعث خنك تر شدن فضاي زيرين خود مي شود جنس اين مواد به گونه اي است كه در دماي بالاتر از اين مقدار قادر به نگه داشتن آب ذخيره شده نيستند، استفاده از اين سقف ها براي خنك كردن فضاهاي بسته مي‌تواند تا 60 درصد از مقداري انرژي مصرفي توسط كولرهاي آبي و گازي براي خنك كردن منازل بكاهد./ح
برچسب ها: خنک ، تکنولوژی ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار