اگر خودرویی از قبل پیش‌فروش شده نباید به قیمت جدید عرضه گردد و در صورت مشاهده تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه نمایندگی‌های خودرو حق گران‌فروشی ندارند، گفت: نمایندگی‌های فروش خودرو باید مطابق با قوانین عمل کرده و از سوء استفاده از شرایط بپرهیزند چرا که اگر موردی در این رابطه مشاهده شود برابر قانون برخورد شده و جریمه خواهند گردید.

نجف‌زاده افزود: اگر خریداری شاهد بروز چنین موردی شود مراتب را گزارش کند تا با افراد متخلف برخورد شود و در این رابطه نیز یک مورد گزارش گردید که پرونده‌ای تشکیل شده است.

وی در ادامه به نوسان قیمت در بازار خودروهای دسته دوم نیز اشاره و تصریح کرد: تعزیرات حکومتی در این موضوع وارد نمی‌شود چراکه براساس قانون کالاهای دسته دوم مشمول بحث نظارت نبوده و معامله‌ها توافقی است.

وی با تاکید بر اینکه مشتریان در صورت احساس ضرر می‌توانند مراتب را به مراجع قضایی گزارش دهند، ادامه داد: این پرونده‌ها جنبه کیفری دارند نه حقوقی و تعزیرات نیز وارد این مقوله نمی‌شود.

نجف‌زاده به نظارت بازرسان بر بازار اشاره کرد و یادآور شد: نظارت بخشی از کار است و در وضعیت کنونی همه اصناف باید خود را در قبال مردم مکلف دانسته و از گران‌فروشی و ایجاد اخلال در بازار پرهیز کنند./س


برچسب ها: خودرو ، افزایش ، قیمت ، تخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.