نشریه نامه ایران باستان یکی از 10 نشریه مرکز نشر دانشگاهی كه به زبان های مختلف ترجمه می شود.

بهمن حاجی پور، رئیس مرکز نشر دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: نامه ایران باستان یکی از 10 نشریه ای است که در مرکز نشر دانشگاهی منتشر می شود.

وی افزود: شناخت فرهنگ و تمدن جوامع باستان بدون شناخت فرهنگ و تمدن ایران باستان کاری است دور از ذهن و ناتمام و کشورهایی همچون هند، چین و ایران در شرق و یونان و روم در غرب حوزه های تمدن و فرهنگ جهان باستان را شکل می داده اند که سهم ایران در این میان بسیار چشمگیر بوده است.

حاجی پور تصریح کرد: ایجاد زمینه های مساعد برای برقراری روابط علمی سازنده میان محققان ایرانی و غیرایرانی به منظور تعمیق و ارتقای سطح مطالعات ایران شناسی از اصلی ترین اهداف و انگیزه های مرکز نشر دانشگاهی در انتشار مجله نامه ایران باستان بوده است.

وی تصریح کرد: نامه ایران باستان مجله بین المللی مطالعات ایران است که در آن مقالات تحقیقاتی در حوزه فرهنگ و تمدن، زبان ها، اساطیر، ادیان، هنر و تاریخ باستانی ایران عمدتا به 2 زبان فارسی و انگلیسی و گاه به زبان های دیگر منتشر می گردد.

* نامه ایران باستان پل ارتباطی بین ایران شناسان داخل و خارج
حاجی پور در ادامه گفت: نامه ایران باستان پل ارتباطی است میان ایران شناسان داخل و خارج که گذشته از مقالات نقد و بررسی کتاب های تازه و اخبار حوزه تخصصی اش را نیز مندرج و منعکس می سازد چنانچه نخستین شماره نامه ایران باستان در تابستان 80 (2001 میلادی) منتشر شد و انتشار آن تاکنون بدون وقفه ادامه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نامه ایران باستان اولین مجله بین المللی در ایران و خارج ایران است که اختصاصا در حوزه مطالعات ایران باستان به چند زبان منتشر و همزمان در ایران و اروپا و آمریکا سنجش می شود چنانچه علاقمندان جهت دریافت اطلاعات نشر می توانند به وب گاه www.iup.ir مراجعه کنند./ح

برچسب ها: نشریه ، ایران ، باستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار