منابع رسمي در ميانمار اعلام کردند خشونت‌هاي قومي چهار روز اخير در غرب اين کشور که دست کم پنج کشته و هشتاد زخمي برجا گذاشته است امروز هم ادامه يافت .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ تنش بين بودايي‌ها و مسلمانان در منطقه غرب ميانمار از ابتداي اين هفته دوباره بالا گرفته است.

ميو تانت از مقامات محلي گفت، از بيست و يکم اکتبر( چهار روز پيش) تاکنون تنش‌ها در چهار ناحيه دست کم پنج کشته و هشتاد زخمي برجا گذاشته است.

وي افزود تعدادي خانه نيز  صبح امروز در ناحيه‌اي ديگر به آتش کشيده شد.ويوان تان ،سخنگوي منطقه‌اي آژانس آوارگان سازمان ملل متحد گفت،بالا گرفتن دوباره تنش‌هاي قومي در اين منطقه سبب شده است صدها نفر خانه و کاشانه خود را ترک کنند و راهي سيتو مرکز ايالت راخين شوند.

به گفته وي در چهار روز گذشته بيش از يک ميليون نفر خانه و کاشانه خود را ترک کرده‌اند تا به اردوگاههاي آوارگان نزديک شهر سيتو پناه ببرند.اما پر بودن ظرفيت اين اردوگاهها مايه نگراني است. يکي از مسئولان دولت ميانمار که نامش فاش نشده است تاييد کرد صدها تن از مسلمانان در روزهاي اخير وارد سيتو شده‌اند.

سازمان ملل متحد مسلمانان اين منطقه را رنج کشيده ترين اقليت قومي جهان به شمار آورده است. طبق آمارهاي رسمي که بيشتر سازمانها آن را کمتر از ميزان واقعي مي‌دانند، خشونت‌هاي قومي در غرب ميانمار از ابتداي ژوئن تاکنون نود و پنج کشته برجا گذاشته است.

برچسب ها: میانمار ، مسلمان ، آتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار