مردم برای جلوگیری از رشد انگل‌ها، گوشت تازه را پس از نگهداری به مدت 24 ساعت در یخچال استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خرم‌دره با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه برای ذبح دام‌ها به مناسبت عید قربان، بازرسکافی مورد نیاز است، 3 روز قبل از عید قربان دکتر دامپزشکی در میدان خرید و فروش دام مستقر شده است.

مرادی افزود: دامپزشک مربوطه جهت معاینه دامها در میدان خرید و فروش دام به گونه‌ای عمل خواهد کرد که دام مریض به هیچ عنوان معامله نشود و از ورود گوشت مریض به سفره‌های خانوادهها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در راستای ورود گوشت دامی سالم به چرخه خوراک مردم 4 اکیپ نیز علاوه بر دکتر دامپزشکی برای ذبح دامهای روز عید قربان در نظر گرفته شده است که این 14 اکیپ شامل یک اکیپ در کشتارگاه، یک اکیپ در میدان خرید و فروش دام و 2 اکیپ سیار در سطح شهر در استان،برای حفظ سلامت دامها و استفاده عموم به ارایه خدمت خواهند پرداخت.

این مسئول با بیان اینکه حضور یک روحانی در اکیپ‌ها برای ذبح شرعی دامها در دستور کار این نهاد قرار دارد، اظهار کرد: همه دامها از نظر سلامت بازرسی خواهند شد، مگر اینکه مردم تمایلی به بازرسی دام خود نداشته باشند.

مرادی با اشاره به اینکه آگاهی مردم شهرستان راجعبه سلامت بودن مواد غذایی مصرفی بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: از این پس نیز از مردم می‌خواهیم تا در جهت مصرف گوشت سالم با دکترهای دامپزشک و اکیپ‌ها همکاری کنند تا در صورت وجود بیماری خاص از جمله تب‌مالت و یا هر نوع انگلی مراحل پاکسازی و تشخیص آن را طی کنند./س

برچسب ها: مصرف ، گوشت ، تازه ، یخچال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.