مراسم گشایش چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، جمعه پنجم آبان ماه با حضور معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سینما فلسطین تهران برگزار خواهد شد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد؛ با آغاز سال تحصیلی، وزارت آموزش وپرورش برنامه ریزی برای بزرگترین اتفاق در حوزه ی فیلم های آموزشی را نیز تدارک می بیند. از زمان تولد این واقعه فرهنگی و هنری حدود 42 سال می گذرد ولی همچنان مراسم مربوط به آن  هر ساله در قالب جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد  جشن گرفته می شود.
دکتر حمیدرضا کفاش، دبیر این جشنواره و معاون تالیف مواد و رسانه های آموزشی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اعلام خبر گشایش چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد در روز جمعه افزود: دراین مراسم که در ساعت 18 این روز آغاز می شود، مسئولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، از جمله دکتر بهرام محمدیان و آقای جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور خواهند داشت.
وی اعلام کرد: " جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد "که ازقدمتی 50ساله برخوردار است ، چهل و دومین دوره برگزاری خود را  در روزهای 5 تا  12  آبان ماه  1391 در تهران پشت سر خواهد گذاشت. همچنین پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، همزمان با دو سینمای فلسطین و صحرا، اکران فیلمهای این جشنواره در 100 مدرسه ومرکز آموزشی در تهران آغاز خواهد شد.
وی تاکید کرد : رسانه ها تاثیر و قدرت خاصی دارند که رسانه فیلم هم از چنین قدرت و اهمیتی برخوردار است و چنانچه رسانه های جمعی هم در بهره گیری بیشتر از این رسانه تاثیر گذار به کمک آموزش و پرورش بیایند ، اتفاقات خوبی درعرصه تعلیم و تربیت رخ خواهد داد
دبیر جشنواره بین المللی فیلم رشد در خصوص نقش فيلم آموزشي در فرآيند آموزش و پرورش اظهار داشت: این جشنواره بين‌المللي با موضوع  فيلم های آموزشي، موجب ارتباط و تبادل فرهنگي بين جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي ديگر و سبب ارتقاء سطح دانش علمي و هنري شركت كنندگان می­شود، بطوري كه سازندگان فيلم‌هاي علمي و آموزشي كشورمان با توليدات خارجي آشنا مي‌شوند و مي‌توان گفت با برگزاري هر دوره ای از جشنواره ، جهشی در این خصوص ایجاد و صنعت فيلم آموزشي و مستند گامي به جلو بر مي‌دارد. در اين رهگذر دانش‌آموزان که سرمايه‌هاي علمي و عملي کشور در ساختن فردايي بهتر مي‌باشند نيز از اين خيزش فرهنگي بي نصيب نمي‌مانند و باآاداب و فرهنگ، تحولات و پيشرفت‌هاي علمي جمهوري اسلامي ايران و ساير کشورها آشنا مي شوند.
وی ضمن تاکید بر این که فیلم های آموزشی با نگاه ارزشی و  محتوای علمی و تربیتی برتر، دارای جایگاه ویژه ای در این جشنواره هستند، اهداف برگزاري جشنواره بين‌المللي فيلم رشد را چنین اعلام کرد:
1-     شناسايي، انتخاب و معرفي فيلم‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي از سراسر جهان.
2-     بهره‌گيري از توانايي‌هاي صنعت سينما در آموزش و پرورش و نقش مؤثر آن در پيشبرد فرآيند ياددهي و يادگيري.
3-     تبادل فرهنگي و هنري بين کشورهاي مختلف دنيا و جمهوري اسلامي ايران.
4-     ارتقاء جايگاه فيلم‌هاي آموزشي و تربيتي از نظر كمي و كيفي در سطح کشور و تشويق هنرمندان برجسته ايران و ساير كشورها  به تهيه ساخت فيلم هاي علمي، آموزشي و تربيتي.
5-     آگاهي از تحولات و نوآوري‌هاي علمي- آموزشي و تربيتي كشورهاي جهان.
6-     ايجاد ارتباط متقابل بين توليدكنندگان فيلم‌ها و برنامه‌هاي علمي، آموزشي و تربيتي با علاقمندان و خواستاران امتياز فرهنگي اين نوع آثار.
7-     توسعه فرهنگ به‌كارگيري فيلم آموزشي در فرآيند برنامه‌درسي براي تحقق بسته آموزشي به ‌جاي ‌كتاب ‌درسي.
این جشنواره که در روز جمعه 5 آبان ماه آغاز می شود، پس از یک هفته در روز 12 آبان ماه با برگزاری مراسم اختتامیه واعلام برگزیدگان و همچنین اهدا جایزه به آنان پایان خواهد یافت./ي2
برچسب ها: فیلم ، شمقدری ، رشد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار