وزیر اطلاع رسانی سودان تاکید کرد: کشورش دادن پاسخ به اقدام اسرائیل در حمله به یک کارخانه نظامی را در اطراف خارطوم حق خود می داند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از الجزیره، احمد بلال عثمان وزیر اطلاع رسانی سودان درباره حمله چهار فروند هواپیمای اسرائیلی به یک کارخانه تسلیحاتی در پایتخت این کشور اظهار داشت:  چهار فروند هواپیمای اسرائیلی کارخانه نظامی یرموک را در جنوب خارطوم هدف حمله قرار داده اند.

 وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد: کارخانه نظامی یرموک تحت نظارت بین المللی فعالیت می کند و فعالیت آن کاملاً قانونی است و هیچ فعالیت پنهانی در آن صورت نمی گیرد. بنابراین، اسرائیل با حمله به این کارخانه نظامی قوانین بین المللی و حریم هوایی کشورش را نقض کرده است. از این رو خارطوم حق دادن پاسخ به این اقدام اسرائیل را برای خود محفوظ می داند. این وزیر سودانی تاکید کرد اسرائیل تاکنون دو بار اهدافی را در خاک سودان و در سواحل دریای سرخ هدف قرار داده است، اما این بار به عمق خاک سودان حمله کرده است.

کارخانه تسلیحاتی سودان در اطراف خارطوم قرار دارد. فاصله خارطوم از سواحل دریای سرخ بیش از هزار کیلومتر است. اگر واقعاً نیروی هوایی اسرائیل این حمله را انجام داده باشد، پرسش هایی درباره توانمندی سامانه های پدافند هوایی سودان مطرح می شود.

وزیر اطلاع رسانی سودان اعلام کرد اسرائیل خواستار تجزیه سودان است و در این باره به سخنان دو سال پیش وزیر جنگ اسرائیل اشاره کرد که در آن گفته بود «تل آویو برای تجزیه سودان و حمله به آن تلاش خواهد کرد.

بنابر این گزارش، کارخانه نظامی یرموک پنهانی فعالیت نمی کند و در منطقه ای در جنوب خارطوم قرار دارد و در آن مهمات نظامی تولید می شود. در نظرسنجی هایی که انجام شده، شهروندان سودانی از دولت می خواهند چنین کارخانه هایی را از اطراف مناطق مسکونی به مناطق دیگر منتقل کند زیرا در این حمله خسارتهای زیادی به منازل مسکونی مردم وارد شده است و دو نفر کشته و شمار دیگری نیز زخمی شده اند.

وزیر اطلاع رسانی سودان همچنین اعلام کرد: کشورش درباره این اقدام از اسرائیل به شورای امنیت شکایت خواهد کرد.
برچسب ها: اسرائیل ، حمله ، هوایی ، یرموک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار