در همايشي در لندن، اقدام برخي از کشورها در متوقف کردن پخش برخي از شبکه هاي تلويزيوني عرب زبان محکوم شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ در همايش اسلام و زندگي در مرکز اسلامي لندن برنامه اي با عنوان رسانه و آزادي بيان برگزار شده است. شماري از اقليت عربي ، اسلامي، فعالان رسانه اي، علمي،هنري و روشنفکري در اين همايش شرکت کردند. اين همايش به صورت گسترده از سوي شبکه هاي تلويزيوني پوشش داده شد.
خبرنگار اين شبکه در لندن در گزارشي در اين زمينه افزود: شرکت کنندگان در اين نشست، اقدام برخي از کشورهاي اروپايي و عربي در متوقف کردن پخش برخي از شبکه هاي تلويزيوني عربي و اسلامي را محکوم کردند و آن را سياسي خواندند که با اصول آزادي بيان در تعارض است.

 شرکت کنندگان خواهان افزايش ارتباطات با سازمان هاي مدني در انگليس و اتحاديه اروپا و شخصيت ها و روزنامه نگاران غربي شدند تا از طريق آنان بر شبکه هاي ماهواره اي اعمال فشار شود. اين شبکه هاي ماهواره اي پخش برخي از شبکه هاي تلويزيوني را متوقف کردند، شبکه هايي که مخالف سياست هاي غرب و متحدان آن در منطقه است. همچنين شرکت کنندگان اين نشست از حقوق ملت بحرين حمايت کردند.

علي رمضان الاوسي فعال گفت: اين همايش به صورت دوره اي برگزار مي شود و به موضوعات جهان اسلام توجه دارد. مرکز اسلامي لندن ششمين همايش بين المللي تقريب مذاهب را برگزار کرد و از تصميمات اين همايش برگزاري کنفرانس هايي در خصوص نقش رسانه ها در نزديک کردن مذاهب است.

احمد الحلفي فعال رسانه اي عرب گفت: شبکه تلويزيوني اللولوه از زمان آغاز فعاليت خود با سانسور مقامات بحريني روبرو بوده است. اقدامات رژيم اين کشور در اين زمينه به معناي سرکوب رسانه هاي آزاد است. سياستمداران بحريني بايد اجازه دهند شهروندان اين کشور اين رسانه هاي آزاد را مشاهده کنند. ما اقدامات رژيم بحرين را در اين زمينه محکوم مي کنيم. اقدامات رژيم بحرين در سانسور شبکه هاي تلويزيوني آزاد بيانگر شکست سياسي مقامات منامه است.

فعال رسانه اي عرب افزود: ماهواره عرب ست در اختيار عربستان سعودي بوده و اين رژيم مداخله نظامي در بحرين کرده است و شکي در اين نيست  که سعودي ها اجازه نمي دهند صداي مخالفان عربستاني و بحريني در ميان افکار عمومي جهان شنيده شود. شبکه تلويزيوني اللولوه يک شبکه مقاوم و بيانگر آراي ملت بحرين است که تظاهرات اعتراضات مسالمت آميز شهروندان اين کشور را پخش مي کند. اين شبکه يکي از اولين شبکه هايي بود که از برخي از ماهواره ها حذف شد چرا که بيانگر آراي واقعي ملت بحرين است. کشورهايي که پخش برخي از شبکه هاي تلويزيوني را متوقف مي کنند داراي ديدگاه هاي فرقه اي هستند.

برچسب ها: همایش ، ایرانی ، اژلندن ، شبکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار