معاون وزير و رييس سازمان مدارس غير دولتي و مشاركت هاي مردمي و خانواده، با بيان اينكه تمام برنامه هاي آموزش و پرورش براي تربيت ديني است افزود: بايد اثر تعليم و تربيت قرآني در جامعه نمايان شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از مركز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش، فرشته حشمتيان در اولين همايش قرآني مدارس غير دولتي آموزش و پرورش استان تهران در شهر ري با اشاره به اينكه الگو پروري بحث مهمي است ، افزود: همه ما نيازمند الگودر تربيت فرزندان هستيم.
وي گفت: ري يك شهر معنوي است و از مردم آن انتظاري جز اينكه تربيت فرزندانشان، تربيتي قرآني باشد وجود ندارد.
حشمتيان، با بيان اينكه در راس آموزش و پرورش يك معلم قرآني قرار گرفته است، افزود: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش يك گام به خداوند نزديك شدن است و تمام برنامه هاي اين وزارتخانه براي تربيت ديني فرزندان است.
معاون وزير و رييس سازمان مدارس غير دولتي و مشاركت هاي مردمي و خانواده با بيان تلاش موسسان مدارس قرآني براي ايجاد مدرسه قرآني و جذب مربيان متخصص ، خاطر نشان كرد: باور قرآني و همت و اراده جمعي موسسان مدارس قرآني، موجب تاسيس اين مدارس و برگزاري همايش هاي قرآني در سطح مدارس غير دولتي شده است.
وي با تاكيد بر اينكه رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با چهره هاي قرآني بر ترويج ارزش هاي ديني با كلام قرآن تاكيد داشتند، افزود: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامي اگر بخواهيم بر دشمنان غلبه كرده و نقشه هاي آنان را نقش بر آب كنيم بايد فهم قرآني از تربيت ديني داشته باشيم كه به لطف الهي انقلاب اسلامي اين بستر را فراهم كرده است.
حشمتيان با بيان اينكه موسسان مدارس قرآن مي توانستند در زمينه هاي اقتصادي سرمايه گزاري كنند ، اظهار داشت: موسسان مدارس قرآني مشاركت فرهنگي و معنوي را بر مشاركت هاي مادري ترجيح داده و فرزندان قرآني اين مدارس نيز بايد قدر دان اين موضوع باشند.
وي با بيان منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي مبني بر توانمند سازي بخش خصوصي، تاكيد كرد: يكي از سياست هاي ما حمايت، هدايت و نظارت بر حوزه هاي غير دولتي است.
معاون وزير و رييس سازمان مدارس غير دولتي و مشاركت هاي مردمي و خانواده همچنين در خصوص ضرورت تجليل از چهره هاي قرآني خاطر نشان كرد: با تجليل از چهره هاي قرآني، جمع هاي قرآني به انجام فعاليت هاي قرآني اميدوار شده و بايد برنامه هاي وسيع تري در اين زمينه اجرا شود.
معاون وزير و رييس سازمان مدارس غير دولتي و مشاركت هاي مردمي و خانواده همچنين خطاب به دانش آموزان، افزود: آينده كشور در گرو نگاه هاي قرآن شما است و بدانيد مسوولين كشور و استان، با تمام توان براي تربيت ديني و اجراي طرح هاي قرآني تلاش مي كنند.
"رحيم زماني" مدير كل آموزش و پرورش استان تهران نيز در اين همايش گفت: دارالقرآن ها، مدارس تخصصي قرآن مي شوند.
وي با بيان اينكه تبيين مطالب و جايگاه قرآن در بضاعت همه انسان ها نيست افزود: عمق قرآن آنچنان عميق، وسيع و گسترده است كه براي ورود پيدا كردن به آن آگاهي و توان و تخصص مي خواهد.
زماني خاطر نشان كرد: 230 هزار دانش آموز در سال تحصيلي 91-90 در طرح قرآني شركت كردند و بيش از 60 هزار نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصيلي مختلف به مناطق معرفي شدند.
وي ايجاد مدرسه قرآني در پايه ابتدايي در مدارس غيردولتي در سال تحصيلي 92-91 و تبديل شدن دارالقرآن ها به مدارس تخصصي قرآن را از ديگر فعاليت هاي در سال تحصيلي جاري عنوان كرد./ف
برچسب ها: تعلیم ، تربیت ، قرآن ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار